Ofte stilte spørsmål om arrangementer på Sentralen

Lurer du på noe? Under kan du lese ofte stilte spørsmål og svar. For spørsmål om utleie av lokaler på Sentralen, trykk her. Finner du ikke svar på det du lurer på her, kan du sende en e-post til post@sentralen.no.

Billetter

Kan jeg få refundert min billett?

Vi refunderer ikke ved feilkjøp. Vær derfor nøye når du kjøper billett, slik at du er sikker på at du kjøper til riktig dato, tid og antall. Hvis du ikke får deltatt på arrangementet oppfordrer til å gi/selge billetten videre til noen som kan bruke den.

Har dere ledsagerordning på Sentralen?

Ja, vi har ledsagerordning. Alle med ledsagerbevis kan få gratis ledsagerbillett til arrangementer som arrangeres her. Du får ledsagerbillett ved å sende en e-post til post@sentralen.no.

Hva er aldersgrensen for barnebilletter?

Hvis ikke noe annet er spesifisert i arrangementsteksten, eller i billettkjøpsprosessen, er aldersgrensen for barnebilletter 0 - 16 år.

Hvem spør jeg om jeg har spørsmål om arrangementet?

Om du har spørsmål angående arrangementet må du ta direkte kontakt med arrangøren.

Informasjonen om hvem som er arrangør ligger på undersidene i programmet vårt.

Finn arrangementet i programmet og klikk Les mer. Skroll til nederst på teksten Om arrangementet. Der finner du navnet på arrangøren. Dette er som regel en link.

Om du klikker på linken så skal denne ta deg til nettsiden til arrangøren, hvor du kan finne kontaktinformasjonen.

Arrangementsprogram.

Jeg har fått et gavekort. Hvordan benytter jeg dette?

Gavekort kan benyttes ved kjøp av billetter enten på internett eller fysisk i døra før et arrangement. Du må ha klar gavekortnummer og PIN-kode for å benytte deg av gavekortet.

Ved kjøp på internett, fyll inn gavekortnummer og kode, og trykk deretter på "Innløs"-knappen. Dersom du kjøper for et mindre beløp enn gavekortets verdi, vil gjenstående beløp kunne brukes ved en senere anledning. Dersom gavekortets verdi er mindre enn kjøpesummen, må du betale resten med kort eller Vipps.

Gavekort kan kun brukes på billetter, og ikke andre varer på Sentralen. Kjøpte gavekort refunderes ikke, ei heller restverdi.

Trenger du hjelp med gavekort? Ta kontakt på post@sentralen.no, og merk e-posten med "gavekort".

Selges det billetter i døra til arrangementer?

Du kan når som helst kjøpe billetter i resepsjonen på Sentralen, eller i døra før arrangement (med mindre arrangementet er utsolgt). Ta kontakt med resepsjonen eller en av våre verter for kjøp av billetter. Du kan også kjøpe billetter på internett helt til arrangementet starter.

Hvor ligger salen til arrangementet jeg skal på?

Hvilken sal arrangementet skal foregå i står på billetten din. Henvend deg i resepsjonen før arrangementsstart for å bli vist veien til rett sal, eller følg skilter på veggene.

Kan jeg ta bilder under arrangementer?

Du har lov til å ta bilde med mobil uten blits på arrangement, med mindre noe annet er oppgitt på billetten din. Ønsker du å ta bilde med profesjonelt kamera, ta kontakt på post@sentralen.no.

Jeg har rabattkode for billetter, hvordan bruker jeg den?

Legg først billetten du skal kjøpe i handlekurven, og fyll deretter inn rabattkoden under trinn 2 i kjøpsprosessen. Husk å skill mellom store og små bokstaver, og inkluder mellomrom, tall og andre symboler.

Er det aldersgrense hos dere og har dere vergeordning?

Noen arrangementer på Sentralen har 18-års aldersgrense. Dette står i arrangementsteksten i programmet.

Flere arrangementer har også vergeordnining, hvor man som mindreårig kan komme inn på arrangementet i følge med en voksen over 25 år. Skjema for utfylling blir sendt på forespørsel, eller fylles ut i døra før arrangementet. Kontakt oss på post@sentralen.no for spørsmål om dette.

Kan jeg gi bort billetter med mitt navn?

Ja, du kan overføre billetten til en annen person, med mindre det står klart på nettsiden og/eller billetten at billetten er personlig. Billetter kan ikke videreselges for kommersielle formål. Billetter kan heller ikke tilbys i konkurranser eller i forbindelse med tilbud om annet produkt eller tjeneste uten skriftlig tillatelse fra Tixly og/eller Sentralen, eller arrangør. Hvis denne bestemmelsen brytes, har Tixly rett til å kansellere billetten. Det er ditt ansvar som billettkjøper å påse at du har videresendt billetten(e). Dersom personen du har gitt billetten(e) din(e) til mister disse, er det ditt ansvar som kjøper å fremskaffe de(n) på nytt.

Kan jeg få pengene tilbake for billetten hvis jeg ikke kan gå på arrangementet?

Vi refunderer ikke kjøpte billetter, med mindre arrangementet er avlyst. Har du spørsmål vennligst ta kontakt på post@sentralen.no. OBS: Billettavgift refunderes ikke.

Hva skjer dersom jeg ikke kan gå på arrangementet jeg har billett(er) til?

Kjøpte billetter blir ikke refundert dersom du ikke kan gå på arrangementet. Dette gjelder også ved sykdom.

Hva skjer hvis arrangementet jeg skal på blir flyttet?

Dersom et arrangement blir flyttet vil de opprinnelige billetten(e) gjelde for ny dato (med mindre du får beskjed om noe annet). Dersom det nye tidspunktet ikke passer, vil du få muligheten til å refundere billettene dine. OBS: Billettavgift refunderes ikke.

Hva skjer hvis arrangementet jeg skal på blir avlyst?

Du er selv ansvarlig for å kontrollere om arrangementet vil gjennomføres som eller ikke. Et arrangement anses å være avlyst dersom arrangementet ikke finner sted i det hele tatt. Endringer i repertoaret, endret dato, delvis utførte arrangement eller lignende utgjør ikke et avlyst arrangement. Ved avlysning vil du bli kontaktet på e-post med instrukser om refundering. Dersom du har spørsmål om avlyste eller flyttede arrangement, ta kontakt på post@sentralen.no.

Hvor og hvordan kjøper jeg billett(er)?

De aller fleste arrangementene her på Sentralen ligger i programmet vårt.

Hvis det selges billetter til arrangementet, så finner du en knapp for å kjøpe billett.

Arrangementsprogrammet på Sentralen.

Besøk på Sentralen som gjest eller publikummer

Hvordan kobler jeg meg til trådløst nettverk/WiFi?

Du kan koble deg til trådløst nettverk/WiFi ved å bruke dette nettverket og passordet:

  • Nettverk: SentralenGuest
  • Passord: Sentralen2019

Hvordan er tilgjengeligheten / den universelle utformingen på Sentralen?

Vi har samlet all informasjon om tilgjengelighet og universell utforming hos oss på en egen underside.

Tilgjengelighet på Sentralen.

Kan jeg ta med hunden min på Sentralen?

Ja, du kan ta med hunden din inn på Sentralen, men ikke der det er servering: øverste plan på takterrassen, i kafeen og i restauranten. Du må ha hunden i bånd og vise hensyn ovenfor andre. Hvis du ønsker å ha med hunden din på et arrangement, må du spørre arrangøren om tillatelse.

Servicehunder kan alltid være med inn på Sentralen, også på serveringsstedene.

Er det sykkelparkering utenfor?

Ja, det er sykkelparkering utenfor i Øvre Slottsgate.

Kan dere bestille taxi for meg?

Det er et eget nettbrett i resepsjonen, hvor du enkelt bestiller taxi fra Oslo Taxi på egenhånd.

Kan jeg sitte på Sentralen og jobbe eller studere?

Ja, du kan sitte på Sentralen og jobbe eller studere. I tredje etasje ligger Gullhallen. Der er det pulter, bord og strømuttak. Det er også mulig å sitte i Vinterhagen når det ikke er noen arrangementer der. Det er gratis trådløst nett på hele Sentralen.

Nettverksnavn: Sentralen Guest

Passord: Sentrlaen 2019

Har dere garderobe?

Noen arrangementer har bemannet garderobe i kjelleren. Andre arrangementer har garderobestativ plassert i salen, hvor man kan henge fra seg på eget ansvar.

Er det gratis trådløst nett?

Ja, det er gratis trådløst internett over hele bygget. Du kan koble deg til trådløst nettverk/WiFi ved å bruke dette nettverket og passordet:

  • Nettverk: SentralenGuest
  • Passord: Sentralen2019

Kan jeg ta med egen mat og drikke til et arrangement?

Det er ikke tillatt med medbrakt mat og drikke til arrangementer på Sentralen.

Kan jeg ta med barnevognen min inn?

Barnevogner er hjertelig velkomne på Sentralen, men pass på så du ikke sperrer for nødutganger og for fremkommeligheten til andre. Spør oss gjerne om vi vet et bra sted å plassere vognen, så hjelper vi deg!

Når er resepsjonen åpen?

Resepsjonen er vanligvis åpen mandag til fredag fra 08:00 - 16:00. Du kan finne avvikende åpningstider her. Er du på huset og trenger hjelp utenom dette tidspunktet, kan du ringe telefonnummeret som er oppgitt i resepsjonen.

Når er Sentralen åpen?

Sentralen er vanligvis åpen alle dager fra 08:00 - 22:00. Du kan finne avvikende åpningstider her.

Hvordan kommer jeg meg til Sentralen?

Sentralen ligger i Øvre Slottsgate 3. Det er ingen parkeringsplasser tilknyttet Sentralen, og vi anbefaler at du benytter kollektivtrafikk.

Trikk: Nærmeste trikkestopp er Øvre Slottsgate (trikk 11, 12, 13).
Buss: Nærmeste busstopp er Kvadraturen/Wessels plass (30, 31, 32, 54, 70, 81).
T-bane: Nærmeste T-banestasjon er Stortinget. Alle t-baner stopper på Stortinget.
Bil: Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen, dersom ankomst med bil er nødvendig. Det er ingen gateparkering rundt Sentralen.

Hvordan går jeg frem om jeg har mistet/glemt noe på Sentralen?

Ta kontakt på post@sentralen.no med informasjon om hva, hvor og når du har glemt igjen noe, så skal vi hjelpe deg med å finne igjen tingene dine. Gjenglemte ting som ikke er hentet innen 30 dager, vil bli kastet.

Hvordan er tilgjengeligheten på Sentralen?

Sentralen er universelt utformet, og alle lokalene på Sentralen er tilpasset rullestolbrukere - med heistilgang, brede dører og HC-toaletter tilknyttet alle etasjer. Ta kontakt med vertskap dersom du trenger assistanse.

Kan jeg kjøpe mat og drikke på Sentralen?

Ja, her kan du kjøpe både mat og drikke.

I første etasje ligger Sentralen Kafe og Restaurant Hitchhiker.

Takterrassen på Sentralen er åpen i vår- og sommersesongen.

Noen ganger er barene i de ulike lokalene åpne også.

Sentralen Kafe

Restaurant Hitchhiker

Takterrassen på Sentralen

Åpningstider

Stengt på grunn av været
16.07.2025
16.07.2025
Takterrassen