Direktørrommet er et klassisk og elegant rom med historiske detaljer.

Areal
Størrelse
54
 m²
Stående oppsett
Stående
0
Kino-oppsett
Kino
40
Langbordsoppsett
Langbord
22
Runde bord
36
Klasseromsoppsett
Klasserom
18
Hestesko
20
Gruppebordsoppsett
Gruppebord
36
Styrebordsoppsett
Styrerom
20

Om 

Direktør­rommet

Direktørrommet er et klassisk og elegant rom med historiske detaljer.

Dette var opprinnelig bankdirektørens kontor, noe som rommet bærer preg av. Selv om rommet er pusset opp, er det beholdt flere elementer fra det gamle kontoret. Direktørrommet har store buede vinduer, original diagonalrutet parkett, stukkatur og rosett. Den lyse grønne fargen på veggene er også original, fra rommets tid som Direktørkontor. Lysekronen i taket hang tidligere i banken, og er blitt restaurert.

De historiske detaljene gjør rommet staselig og tradisjonelt, men det er også funksjonelt, med moderne møbler og utstyr.

Rommet kan rigges i flere oppsett, og har en praktisk serveringsbenk langs den ene veggen. Standard styreromsoppsett består av 6 bord, som enkelt kan deles opp som gruppebord for inntil 6 personer pr bord.

Runde bord rigges kun til selskaper. Møter som ønsker runde bord kan få dette mot en ekstra kostnad.

Det er inngang til Direktørrommet både fra Forstanderskapssalen og fra Gullhallen.

Direktør­rommet

passer til:

Audition
Backstage
Break-out room
Foredrag og presentasjon
Intervjuer
Kick-off
Kurs
Leseprøver
Møte
Navnefest, dåp og konfirmasjon
Workshop og Seminar

Dette er serveringsmulighetene

Dere kan bestille denne serveringen til arrangementer eller selskaper med 20 deltakere eller mer:

  • fra arrangementsmenyen til alle typer arrangementer: drikke, frokost, bakverk, lunsj, middag, tapas, snacks, fingermat og nattmat
  • fra selskapsmenyen og drikkemenyen til konfirmasjoner, dåp og navnefest: koldtbord, småretter, pizzaer og gryteretter og drikke
  • servering tilpasset leieordningene våre: matpakker med forskjellig innhold, frokost, snacks, lunsj, pizzabuffet, gryteretter, pølsebuffet og drikke

Om dere leier rommet som en del av en pakkepris kan dere velge mellom disse pakkene:

  • møtepakkene

Vi har ulikt minsteantall for de forskjellige pakkeprisene.

Om dere skal bruke rommet som en backstage til et arrangement, kan dere bestille drikke og snacks fra backstagemenyen.

Dere kan også kjøpe mat og drikke i kafeen og ta med opp på møterommet - også pizza.

Teknikk og fasiliteter

No items found.

Fasilitetene

  • Flippover med papir og tusjer
  • Whiteboard
  • Dagslys fra vinduer ut mot Øvre Slottsgate og bakgård - utsikt mot Christiania Torv
  • Toaletter nærliggende
  • Heis fra hovedinngang
  • Serveringsbenk
  • Garderobestativ
  • Kontorrekvisita: kulepenner, blyanter, post-it-lapper, notatblokker og A4-ark

Teknisk utstyr

  • Stor 85" TV med tilkobling via HDMi-kabel
  • Lyd- og bildeplanke fra Polykom med mikrofon og kamera til digitale møter
  • Skjøteledninger til strøm til PC

Sånn finner du rommet

Publikumsinngang i Øvre Slottsgate 3, via heis eller Marmortappen til tredje etasje. Direktørrommet ligger i enden av Gullhallen.

Tilgjengeligheten til rommet

Direktørrommet ligger i 3. etasje, og er tilgjengelig fra hovedinngangen med rullestol via heis.

Direktørrommet har nærliggende HC-toalett på samme etasje. Her er det også stellebord.

Pris og leie

Heldagspris: Fra 9000,- eks mva.

Møter som begynner etter klokken 17:00, og på lørdager og søndager, får halv pris på leien. Rabatten gjelder kun møtebookinger, ikke arrangementer.

Det er egne priser for leietakere som arbeiderinnenfor Sparebankstiftelsen Dnbs fire formålsområder, eller arbeider innenfor kulturproduksjon eller samfunnsinnovasjon.

Du kan lese mer om dette her.

Møterommet kan også leies som en del av en pakkepris – der romleie, mat og drikke er inkludert. Se pakkepriser under.

Pakkepriser for 

Direktør­rommet

Dere må være minimum 5 personer for å bestille møtepakke. Du kan kun velge en møtepakke for alle møtedeltagere. Møteromsleien kommer i tillegg.

Streaming

Arrangementspakke
Møteromspakke
Streaming- og podcastpakke
Bryllupspakke
Kick-off-pakke
Pris per person: 
Pakkepris: 
26 000,- ekskl. mva.
Minsteantall: 

Denne pakken inkluderer:

Streamingpakken inkluderer alt du trenger for å streame eller gjøre opptak av et arrangement, som panelsamtaler, enkle konferanser eller små forestillinger.

Streamingteknikeren setter opp to Panasonic AQ-CX10 4k kameraer kameraer som vil stå i faste posisjoner.

Lydteknikeren sørger for at det er høy kvalitet på lyden til streamingen.

Lystekniker sørger for riktig belysning.

Inkluderer:

  • opprigg av alt nødvendig teknisk utstyr
  • streamingtekniker
  • lydtekniker
  • lystekniker
  • inntil 5 timer streaming på ønsket plattform (for eksempel Facebook, YouTube, Vimeo, nettside) og/eller opptak
  • romleie kommer i tillegg til pakkeprisen

Servering som er inkludert:

Kan legges til for en ekstra kostnad:

Møtepakke 4 - Kaffe, te, bakst, frukt og lunsj i restaurant Hitchhiker

Arrangementspakke
Møteromspakke
Streaming- og podcastpakke
Bryllupspakke
Kick-off-pakke
Pris per person: 
480,- eks mva.
Pakkepris: 
Minsteantall: 

Denne pakken inkluderer:

Servering som er inkludert:

  • kaffe, te og vann med påfyll gjennom dagen
  • en servering med fruktfat og mini-croissanter fra møtestart
  • dagens varme lunsj i restauranten, Hitchhiker (beregn en time)
  • bakst etter lunsj

Denne pakken er tilgjengelig tirsdag til fredag (restauranten er stengt mandager).

Romleien kommer i tillegg.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

Møtepakke 3 - Kaffe, te, bakst, frukt og lunsj

Arrangementspakke
Møteromspakke
Streaming- og podcastpakke
Bryllupspakke
Kick-off-pakke
Pris per person: 
370 - 420,- eks mva.
Pakkepris: 
Minsteantall: 

Denne pakken inkluderer:

Servering som er inkludert:

  • kaffe, te og vann med påfyll gjennom dagen
  • en servering med fruktfat og mini-croissanter fra møtestart
  • wraps, focaccia, sesongens salat, eller surdeigspizza til lunsj
  • bakst etterlunsj

Romleien kommer i tillegg.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

Møtepakke 2 - Kaffe, te, bakst og frukt

Arrangementspakke
Møteromspakke
Streaming- og podcastpakke
Bryllupspakke
Kick-off-pakke
Pris per person: 
190,- eks mva.
Pakkepris: 
Minsteantall: 

Denne pakken inkluderer:

Servering som er inkludert:

  • kaffe, te og vann med påfyll gjennom dagen
  • en servering med fruktfat og mini-croissanter fra møtestart

Romleien kommer i tillegg.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

Møtepakke 1 - Kaffe og te

Arrangementspakke
Møteromspakke
Streaming- og podcastpakke
Bryllupspakke
Kick-off-pakke
Pris per person: 
110,- eks mva.
Pakkepris: 
Minsteantall: 

Denne pakken inkluderer:

Servering som er inkludert:

  • kaffe, te og vann med påfyll gjennom dagen

Romleien kommer i tillegg.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

Ofte stilte spørsmål

Har dere parkering?

Nei, vi har dessverre ikke parkeringsplasser tilgjengelig på Sentralen. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen. Det er ingen gateparkering i gatene rundt Sentralen. Øvre Slottsgate, der hovedinngangen til Sentralen ligger, er en gågate.

Har dere lysestaker?

Nei, vi har ikke lysestaker som kan brukes når du leier et lokale. Når det dekkes opp til middag brukes standard hvite stearinlys i glassbeholder.

Er det lov med levende lys?

Ja, det er lov med levende lys, men under kontrollerte forhold. Alle leietakere og arrangører må passe på at levende lys ikke utgjør en brannfare.

Kan gjestene ta med kaker til kakebord?

Om du avtaler dette på forhånd med produsenten kan gjestene kan ta med kaker til kakebord. Da kan kakene leveres dagen før, og settes på kjøl. Levering av kaker til kakebord må avtales fordi vi må være sikre på at vi har plass på kjøla.

Hva gjør jeg om jeg har tekniske spørsmål?

Har du tekniske spørsmål kan du spørre booking i bookingprosessen, eller produsenten i planleggingsprosessen. Vi har Tech Specs for alle saler her.

Hvordan kobler jeg meg til trådløst nettverk/WiFi?

Du kan koble deg til trådløst nettverk/WiFi ved å bruke dette nettverket og passordet:

  • Nettverk: SentralenGuest
  • Passord: Sentralen2019

Pynter dere lokalet, kan dere pynte og har dere pynt?

Vi pynter ikke lokalet til arrangementet eller festen din. Vi kan hjelpe deg med å pynte, men da må du booke vertskap til å hjelpe deg med dette. Vi har ikke pynt som kan brukes til arrangementet eller festen, dette må du ta med selv.

Har dere andre stoler og bord enn de som synes på bildene?

Nei, vi har ikke andre stoler og bord enn de som synes på bildene. Det er forskjellige stoler og bord i noen lokaler og rom. Disse kan noen ganger brukes, men det er forbeholdt at rommet ikke er i bruk. Det er mulig å leie andre stoler og bord fra utleiefirmaer, som kan levere dette til Sentralen.

Er det tillatt å ta med medbrakt mat og drikke til mitt arrangement eller min fest?

Nei, det er ikke tillatt å ta med medbrakt mat og drikke til ditt arrangement eller fest. Unntaket er kaker til kakebord på for eksempel bryllup eller konfirmasjoner.

Kan jeg levere utstyr, pynt eller noe annet før get-in for arrangementet - eller hente noe etter get-out?

Det er mulig å levere noe på forhånd, eller hente ietterkant, men dette må du avtale på forhånd.

Vil du leie

Direktør­rommet

?

Book lokalet nå, eller send oss en uforpliktende booking­forespørsel, så tar vi kontakt med deg.

Send oss en uforpliktende booking­forespørsel, så tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål? Skriv til oss på booking@sentralen.no eller ring oss på tlf. 22 47 25 00.

Sentralen er Oslos mest allsidige arrangementshus

Fasaden til Sentralen i Øvre Slottsgate

Sentralen gir rom for ideer, samspill og gode opplevelser.

Sentralen er et allsidig arrangementshus i Kvadraturen i sentrum av Oslo. Huset består av to bygninger som opprinnelig var hovedkontoret til Christiania Sparebank. I seks etasjer med historiske lokaler leier vi ut arrangementslokaler, produksjonsrom og møterom til alle formål.

Sentralen eies av Sparebankstiftelsen DNB. Sentralen skal bidra til å støtte oppunder Sparebankstiftelsens visjon om å utløse gode krefter, gjennom arrangementer og gunstige leiepriser for leietakere som passer inn under formålene kulturproduksjon og samfunnsinnovasjon.

Les mer om Sentralen
11:00-16:00
10.08.2025
10.08.2025
Kafeteria
17:00-22:00
01.08.2025
01.08.2025
Restaurant Hitchhiker
Stengt på grunn av været
16.07.2025
16.07.2025
Takterrassen