Til toppen
Et øvingslokale med lyse vegger, og flygel
Et øvingslokale med lyse vegger og gulv.
Studio A på Sentralen, med spilevegger for god akustikk og rigg i taket.
Studio A på Sentralen, med spilevegger for god akustikk og rigg i taket.
Norsk
English

Øvingslokaler, prøvelokaler, pre-produksjon

Rehersal spaces and pre-production

Trenger du et øvingslokale med god akustikk? Vi har fem rom som passer til øvinger, prøver og pre-produksjon. Rommene passer både for solister, band og ensembler.

I fjerde etasje finner du våre tre produksjonsrom - Produksjonsrom 1, 2 og 3. Rommene er bygget som øvingslokaler, til alle typer prøver og til pre-produksjon og er akustisk tilpasset for å egne seg både til forsterket og lett forsterket lyd.

I kjelleren, i det gamle bankbokshvelvet til Christiania Sparebank, har vi bygget to studioer til digitale produksjoner og podcastinnspillinger. Disse rommene passer også som øvingslokaler, til prøver og pre-produksjon.

Alle rommene har dempet akustikk med kort etterklang, og er derfor særlig godt egnet for forsterket musikk.

Do you need a rehersal space with great acoustics? We have five rooms suitable for reherals and pre-production. The rooms are suitable for soloists, bands and ensembles.

On the fourth floor, you will find our three production rooms - Produksjonsrom 1, 2 and 3. The rooms are built as rehersal spaces, for all types of rehersals and pre-production, and are acoustically adapted to suit both amplified and lightly amplified sound.

In the basement, in the oldbank vault of Christiania Sparebank, we havebuilt two studios fordigital productons andpodcast recordings. These room are also suitable as rehersal spaces, for trials, and pre-production.

All the rooms have dampened acoustics with a short reverberation time, making them particularly well-suited for amplified music.

Norsk
English

Produksjonsrom 1ligger i fjerde etasje, ved siden av Produksjonsrom 2 og 3.

Rommet er lyst og trivelig med spiler i ask på veggene, og store vinduer mot glasspyramiden over Marmorsalen, som slipper inn mye dagslys.

Utenfor rommet ligger Galleriet - et publikumsområde med amfi som kan brukes til gruppearbeid eller kaffepauser.

I Galleriet kan du se kunstverket 'The Ocean' av Vanessa Baird - malt direkte på veggen av kunstneren i 2015/2016. Galleriet har store vinduer mot glasspyramiden over Marmorsalen, som slipper inn mye dagslys.

I Galleriet er det også en liten trapp opp til den nederste delen av takterassen, kalt Kron.

Produksjonsrom 1 is located on the fourth floor, next to Produksjonsrom 2 and 3.

The room is bright and pleasant with ash slats on the walls, and large windows facing the glass pyramid over Marmorsalen, which let in a lot of daylight.

Outside the room lies the Gallery - a public area with an amphitheater that can be used for group work or coffee breaks.

In the Gallery, you can see the artwork 'The Ocean' by Vanessa Baird - painted directly on the wall by the artist in 2015/2016. The Gallery has large windows facing the glass pyramid over Marmorsalen, which let in a lot of daylight.

In the Gallery, there is also a small staircase up to the lower part of the roof terrace, called Kron.

Pil for å åpne informasjonsboks

Størrelse og kapasitet

Size and capacity

Størrelse

Size

124

m2

sqm

Kapasitet

Capacity

70 kino / 60 langbord / 48 klasserom / 42 gruppebord / 80 stående / 32 hestesko

70 cinema / 60 long tables / 48 class room / 42 group tables / 80 standing / 32 horseshoe

Pil for å åpne informasjonsboks

Passer til

Suitable for

Øvinger, prøver, pre-produksjoner, konserter, forestillinger, kurs, workshoper, seminarer, møter, auditions.

Rehearsals, tests, pre-productions, concerts, performances, courses, workshops, seminars, meetings, auditions.

Pil for å åpne informasjonsboks

Servering

Catering

  • Pakkepriser som inkluderer mat og drikke for frokostmøter, dagarrangementer, middagsarrangementer og heldagsarrangementer.
  • Catering fra arrangementsmeny,
  • Kjøp mat og drikke fra kafeen og ta med på rommet,
  • Kjøp pizza i kafeen og ta med opp på rommet.

  • Package prices that include food and drinks for breakfast meetings, day events, dinner events and full-day events.
  • Catering from the event menu,
  • Take away food and drinks from the cafe,
  • Take away pizza from the cafe,

Pil for å åpne informasjonsboks

Adkomst

Access

Publikumsinngang i Øvre Slottsgate 3, via heis eller trapp til etasje 4+. Inngang via load-in til Marmorsalen eller inngang i Akersgaten, via heis til etasje 4+.

Public entrance at Øvre Slottsgate 3, via lift or stairs to floor 4+. P1 is located at the end of Galleriet.

Pil for å åpne informasjonsboks

Teknikk

Technical Equipment

COVID-kapasitet:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Rommet er akustisk tilpasset for å egne seg både til uforsterket og forsterket lyd.

Romleien inkluderer:

  • Projektor og lerret,
  • Enkelt lydanlegg,
  • Tilkobling til PC-lyd,
  • To mikrofoner - trådløse eller bøylemikrofon,

Det er mulig å leie ekstra teknisk utstyr, og lyd- og lysteknikere.

Det er mulig å leie upright piano og el-piano.

Det er mulig å utføre streaming/opptak i salen. Sentralen har egen streamingtekniker og eget utstyr med fire kameraer.

Leietakere må selv ha med backline.

Steinway C-flygelet kan lånes gratis til øvinger og prøver som ikke krever stemming av flygelet på forhånd. Stemming av flygelet koster ekstra.

The room is acoustically adapted to suit both amplified and unamplified sound.

Room rental includes:

  • Projector and screen,
  • Basic sound system,
  • PC audio connection,
  • Two microphones - wireless or headset microphones.

It is possible to rent additional technical equipment and sound and lighting technicians.

It is possible to rent upright piano and el-piano.

Streaming/recording in the room is possible. Sentralen has its own streaming technician and equipment with four cameras.

Tenants must provide their own backline.

The Steinway C grand piano can be borrowed free of charge for rehearsals and tests that do not require prior tuning. Tuning the piano incurs an additional cost.

Pil for å åpne informasjonsboks

Fasiliteter

Facilities

  • Toaletter i gangen utenfor,
  • Dagslys fra vinduer på begge sider av lokalet,
  • Mulighet for å låne Steinway C-flygel (stemming koster ekstra),
  • Tilgjengelig notestativer og orkesterstoler,
  • Flipover med ark og tusjer,
  • Mulighet for whiteboard.
  • Toilets adjacent to the venue,
  • Daylight from windows on both sides of the room,
  • Rental of a Steinway C-grand piano available (tuning incurs a cost),
  • Available music stands and orchestra chairs,
  • Flipchart with paper and markers,
  • Whiteboard upon request.
Pil for å åpne informasjonsboks

Booking

Booking

Ønsker du å leie Produksjonsrom 1? Lurer du på noe mer om rommet?

Skriv til oss på booking@sentralen.no, ring oss på 22 47 25 00 eller trykk på "Send bookingforespørsel" for å fylle ut vårt kontaktskjema.

Are you ready to book Produksjonsrom 1? Do ypu have any questions about the room?

Write to us at booking@sentralen.no, call us on +47 22 47 25 00 or click “Send booking enquiry” to fill out our contact form.

Pil for å åpne informasjonsboks

Eksempler på pakkepriser

Example package prices

Les mer om alle våre pakkepriser her.Read more about all our package prices here.
Pil for å åpne informasjonsboks

Dagpakke

Day package

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • Forstanderskapssalen: 60 personer,
  • Kronesalen: 50 personer,
  • Hvelvet: 35 personer,
  • Gymsalen: 35 personer,
  • Produksjonsrom 1: 30 personer,
  • Studio A: 30 personer.
  • Forstanderskapssalen: 60 people,
  • Kronesalen: 50 people,
  • Hvelvet: 35 people,
  • Gymsalen: 35 people,
  • Produksjonsrom 1: 30 people,
  • Studio A: 30 people.

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Lokalleie,
  • Tilgang til salen 08:00 - 16:00,
  • Rigg av sal,
  • Projektor og lerret,
  • To mikrofoner,
  • Tilkobling til PC-lyd.

Servering:

  • Kaffe, te og vann hele dagen,
  • Oppskåret frukt og croissanter ved ankomst,
  • Foccaccia med assortert pålegg til lunsj,
  • Dagens søte bakverk servert etter lunsj.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Venue rental,
  • Access to the venue from 08:00 - 16:00,
  • Stage and room setup,
  • Prjector andscreen,
  • Two microphones,
  • Connection to PC sound.

Catering:

  • Coffee, tea, and water throughout the day,
  • Fruit platter and croissants upon arrival,
  • Focaccia with assorted toppings served for lunch,
  • Today's sweet pastry served after lunch.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Frokostpakke

Breakfast package

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • Marmorsalen: 140 personer,
  • Forstanderskapssalen: 60 personer,
  • Kronesalen: 50 personer,
  • Hvelvet: 35 personer,
  • Gymsalen: 35 personer,
  • Produksjonsrom 1: 30 personer,
  • Studio A: 30 personer
  • Marmorsalen: 140 people,
  • Forstanderskapssalen: 60 people,
  • Kronesalen: 50people,
  • Hvelvet: 35 people,
  • Gymsalen: 35 people,
  • Produksjonsrom 1: 30 people,
  • Studio A: 30 people.

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Lokalleie,
  • Rigg av sal,
  • Projektor og lerret,
  • To mikrofoner,
  • Tilkobling til PC-lyd.

Servering:

  • Kaffe, te og vann,
  • Croissant med ost og skinke
  • Oppskåret frukt.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Venue rental,
  • Stage and room setup,
  • Projector and screen
  • ,Two microphones,
  • Connection for PC sound.

Catering:

  • Coffee, tea, and water,
  • Croissant with ham and cheese,
  • Sliced fruit.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Kick-off: Sett retning, og skap engasjement!

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 10 personer

Denne pakken inkluderer

This package includes

Romleie med passende oppsett.

TV-skjerm med enkel tilkobling til PC/Mac og lyd- og bildeplanke.

Flipover - whiteboard på forespørsel.

Møtepakke 3:

  • Kaffe/te/vann med påfyll gjennom dagen,
  • En servering med fruktfat og croissanter fra møtestart,
  • Focaccia med utvalgt pålegg servert til lunsj, i møterommet,
  • Dagens søte bakst levert etter lunsj.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kick-off: Skap lagfølelse med kreativ dans

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 10 personer

Denne pakken inkluderer

This package includes

Romleie med passende oppsett.

TV-skjerm med enkel tilkobling til PC/Mac og lyd- og bildeplanke.

Flipover - whiteboard på forespørsel.

Møtepakke 3:

  • Kaffe/te/vann med påfyll gjennom dagen,
  • En servering med fruktfat og croissanter fra møtestart,
  • Focaccia med utvalgt pålegg servert til lunsj, i møterommet,
  • Dagens søte bakst levert etter lunsj.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kick-off: Trinnvis tilnærming til bestemte utfordringer

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 20 personer

Denne pakken inkluderer

This package includes

Romleie med passende oppsett.

TV-skjerm med enkel tilkobling til PC/Mac og lyd- og bildeplanke.

Flipover - whiteboard på forespørsel.

Møtepakke 3:

  • Kaffe/te/vann med påfyll gjennom dagen,
  • En servering med fruktfat og croissanter fra møtestart,
  • Focaccia med utvalgt pålegg servert til lunsj, i møterommet,
  • Dagens søte bakst levert etter lunsj.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Legg til middag i restauranten for 270,- per person.

Drikke utover kaffe, te og vann er ikke inkludert, men kan kjøpes ekstra.

Pil for å åpne informasjonsboks

Ofte stilte spørsmål

Har du noen spørsmål du ønsker svar på?

Se gjerne våre Ofte stilte spørsmål på denne siden.

Finner du ikke svar på det du lurer på, kan du kontakte oss på booking@sentralen.no eller telefonnummer 22 47 25 00.

Norsk
English

Produksjonsrom 3 ligger i fjerde etasje, ved siden av Produksjonsrom 1 og 2.

Rommet er lyst og trivelig med spiler i ask på veggene.

Utenfor rommet ligger Galleriet - et publikumsområde med amfi som kan brukes til gruppearbeid eller kaffepauser.

I Galleriet kan du se kunstverket 'The Ocean' av Vanessa Baird - malt direkte på veggen av kunstneren i 2015/2016. Galleriet har store vinduer mot glasspyramiden over Marmorsalen, som slipper inn mye dagslys.

I Galleriet er det også en liten trapp opp til den nederste delen av takterassen, kalt Kron.

Produksjonsrom 3 is located on the fourth floor, next to Produksjonsrom 1 and 2.

The room is bright and pleasant with ash slats on the walls.

Outside the room lies the Gallery - a public area with an amphitheater that can be used for group work or coffee breaks.

In the Gallery, you can see the artwork 'The Ocean' by Vanessa Baird - painted directly on the wall by the artist in 2015/2016. The Gallery has large windows facing the glass pyramid over Marmorsalen, which let in a lot of daylight.

In the Gallery, there is also a small staircase up to the lower part of the roof terrace, called Kron.

Pil for å åpne informasjonsboks

Størrelse og kapasitet

Size and capacity

Størrelse

Size

39

m2

sqm

Kapasitet

Capacity

40 kino / 24 langbord / 24 klasserom / 20 gruppebord / 50 stående / 16 hestesko

40 theatre / 24 long tables / 24 class room / 20 group tables / 50 standing / 16 horseshoe

Pil for å åpne informasjonsboks

Passer til

Suitable for

Øvinger, prøver, pre-produksjon, kurs, seminarer, møter, auditions, prøvelesinger.

Rehearsals, rehearsals, pre-production, courses, seminars, meetings, auditions, readings.

Pil for å åpne informasjonsboks

Servering

Catering

  • Pakkepriser som inkluderer mat og drikke for heldagsmøter og halvdagsmøter,
  • Kjøp mat og drikke fra kafeen og ta med på møterommet,
  • Kjøp pizza i kafeen og ta med opp på møterommet.

  • Package prices that include food and beverages for full-day and half-day meetings,
  • Take away food and drinks from the cafe,
  • Take away pizza from the cafe.

Pil for å åpne informasjonsboks

Adkomst

Access

Publikumsinngang i Øvre Slottsgate 3, via heis eller trapp til etasje 4+. P3 ligger i enden av Galleriet.

Pil for å åpne informasjonsboks

Teknikk

Technical Equipment

COVID-kapasitet:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Rommet er akustisk tilpasset for å egne seg både til uforsterket og forsterket lyd.

Romleien inkluderer:

  • 98" TV med HDMi-kabel (projektor og lerret på bildene har blitt erstattet),
  • Enkelt lydanlegg,
  • Tilkobling til PC-lyd,

Det er mulig å leie ekstra teknisk utstyr, og lyd- og lysteknikere.

Det er mulig å leie upright piano og el-piano.

Det er mulig å utføre streaming/opptak i salen. Sentralen har egen streamingtekniker og eget utstyr med fire kameraer.

Leietakere må selv ha med backline.

The room is acoustically adapted to suit both amplified and unamplified sound.

Room rental includes:

  • 98" TV with HDMi-cable (the projector and screen in the photos has been replaced),
  • Basic sound system,
  • PC audio connection,

It is possible to rent additional technical equipment and sound and lighting technicians.

It is possible to rent upright piano and el-piano.

Streaming/recording in the room is possible. Sentralen has its own streaming technician and equipment with four cameras.

Tenants must provide their own backline.

Pil for å åpne informasjonsboks

Fasiliteter

Facilities

  • Toaletter i gangen utenfor,
  • Stoler og bord,
  • Tilgjengelig notestativer og orkesterstoler,
  • Flipover med ark og tusjer,
  • Mulighet for whiteboard.
  • Toilets adjacent to the venue,
  • Available music stands and orchestra chairs,
  • Flipchart with paper and markers,
  • Whiteboard upon request.

Pil for å åpne informasjonsboks

Booking

Booking

Ønsker du å leie Produksjonsrom 3? Lurer du på noe mer om rommet?

Skriv til oss på booking@sentralen.no, ring oss på 22 47 25 00 eller trykk på "Send bookingforespørsel" for å fylle ut vårt kontaktskjema.

Are you ready to book Produksjonsrom 3? Do you have any questions about the room?

Write to us at booking@sentralen.no, call us on +47 22 47 25 00 or click “Send booking enquiry” to fill out our contact form.

Pil for å åpne informasjonsboks

Eksempler på pakkepriser

Example package prices

Les mer om alle våre pakkepriser her.Read more about all our package prices here.
Pil for å åpne informasjonsboks

Streaming

Streaming

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

Denne pakken inkluderer

This package includes

Streamingpakken inkluderer alt du trenger for å streame eller gjøre opptak av et arrangement.

Vår streamingtekniker setter opp to Panasonic AQ-CX10 4k kameraer kameraer som vil stå i faste posisjoner.

En lydtekniker sørger for at det er høy kvalitet på lyden til streamingen.

Inkluderer:

  • Opprigg av alt nødvendig teknisk utstyr,
  • Streamingtekniker,
  • Lydtekniker,
  • Inntil 5 timer streaming på ønsket plattform (for eksempel Facebook, YouTube, Vimeo, nettside) og/eller opptak.

Romleie kommer i tillegg til pakkeprisen.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Tekst, grafikk som logo eller vannmerke, forhåndsinnspilt videomateriale eller supringer på streamen. Dette må sendes inn på forhånd.
  • Visning av PowerPoint-presentasjoner på streamen, inkludert utstyr.
  • Ekstra kameraoperatør for bevegelige bilder.
  • Tilsending av opptak av sendingen senere.
  • Innspillingsleder som holder tidsskjema, og leder streamen bak kameraene. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.
  • Lystekniker,
  • Ekstra lydtekniker. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.

Ta kontakt for priser.

The streaming package includes everything you need to stream or record an event, such as panel discussions, simple conferences, or small performances.

Our streaming technician will set up two Panasonic AQ-CX10 4k cameras that will be in fixed positions.

A sound technician ensures high-quality audio for the stream.

Includes:

  • Setup of all necessary technical equipment,
  • streaming technician,
  • sound technician,
  • up to 5 hours of streaming on the desired platform (for example, Facebook, YouTube, Vimeo, website) and/or recording.

Venue hire is additional the package price.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

  • Tekst, grafikk som logo eller vannmerke, forhåndsinnspilt videomateriale eller supringer på streamen. Dette må sendes inn på forhånd.
  • Visning av PowerPoint-presentasjoner på streamen, inkludert utstyr.
  • Ekstra kameraoperatør for bevegelige bilder.
  • Tilsending av opptak av sendingen senere.
  • Innspillingsleder som holder tidsskjema, og leder streamen bak kameraene. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.
  • Lystekniker,
  • Ekstra lydtekniker. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.

Ta kontakt for priser.

  • Tekst, grafikk som logo eller vannmerke, forhåndsinnspilt videomateriale eller supringer på streamen. Dette må sendes inn på forhånd.
  • Visning av PowerPoint-presentasjoner på streamen, inkludert utstyr.
  • Ekstra kameraoperatør for bevegelige bilder.
  • Tilsending av opptak av sendingen senere.
  • Innspillingsleder som holder tidsskjema, og leder streamen bak kameraene. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.
  • Lystekniker,
  • Ekstra lydtekniker. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.

Ta kontakt for priser.

Pil for å åpne informasjonsboks

Møtepakke 1

Meeting package 1

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Romleie,
  • Kaffe, te og vann.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Room rental,
  • Coffee, tea and water.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Møtepakke 2

Meeting package 2

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Kaffe, te og vann,
  • Fruktfat,
  • Croissanter.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Coffee, tea and water,
  • Fruit platter,
  • Croissants.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Møtepakke 3

Meeting package 3

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Romleie,
  • Kaffe, te og vann gjennom dagen,
  • Fruktfat, og croissanter,
  • Lunsj: focaccia, kyllingsalat eller surdeigspizza,
  • og bakst.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Room rental,
  • Coffee, tea and water,
  • Fruit platter and croissants,
  • Focaccia, chicken salad or pizza for lunch,
  • Pastries.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Møtepakke 4

Meeting package 4

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Romleie,
  • Kaffe, te og vann gjennom dagen,
  • Fruktfat og croissanter.,
  • Lunsj på HITCHHIKER (beregn en time),
  • og bakst.

Tilgjengelig tirsdag til fredag.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Room rental,
  • Coffee, tea and water,
  • Fruit platter and croissants,
  • Lunch at Restaurant HITCHHIKER,
  • Pastries.

Available Tuesday to Friday.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Ofte stilte spørsmål

Har du noen spørsmål du ønsker svar på?

Se gjerne våre Ofte stilte spørsmål på denne siden.

Finner du ikke svar på det du lurer på, kan du kontakte oss på booking@sentralen.no eller telefonnummer 22 47 25 00.

Norsk
English

Studio A ligger i underetasjen, sammen med Studio B og atskilt teknisk kontrollrom. Det tekniske kontrollrommet kan brukes av lyd-, lys- og streamingteknikere. Det er også mulig å bruke Studio B som kontrollrom.

De to studioene har vinduer mellom seg, med gardiner på begge sider av vinduet.

Ved hjelp av lyse spiler på veggene, og nærmere 7,5 meter under taket på det høyeste, er rommet luftig og lyst.

Opp trappen fra studioet ligger Salongen. Dette rommet kan brukes til pauser, lunsj og som venterom.

Studio A is located in the basement, along with Studio B and a separate technical control room. The technical control room can be used by audio, lighting, and streaming technicians. It is also possible to use Studio B as a control room.

The two studios have windows between them, with curtains on both sides of the window.

With the help of bright slats on the walls, and nearly 7.5 meters high at the highest point, the room is airy and bright.

Up the stairs from the studio lies Salongen. This room can be used for breaks, lunch, and as a waiting area.

Pil for å åpne informasjonsboks

Størrelse og kapasitet

Size and capacity

Størrelse

Size

66

m2

sqm

Kapasitet

Capacity

50 kino / 40 runde bord / 24 hestesko/ 40 klasserom / Preproduksjon: opptil 20 utøvere avhengig av mengden utstyr

50 theatre / 40 round tables / 24 horse shoe / 40 class room / Pre-production: up to 20 performers depending on the amount of equipment

Pil for å åpne informasjonsboks

Passer til

Suitable for

Pocastinnspillinger, hybridproduksjoner, videoinnspilling, streaming, øvinger, prøver, preproduksjon, panelsamtaler, fotostudio, intimkonserter, teater, installasjoner, filmvisning, klubb.

Podcast recordings, hybrid productions, video recording, streaming, rehearsals, tests, pre-production, panel discussions, photo studio, intimate concerts, theater, installations, film screenings, club.

Pil for å åpne informasjonsboks

Servering

Catering

  • Pakkepriser som inkluderer mat og drikke for heldagsmøter og halvdagsmøter,
  • Catering fra arrangementsmeny,
  • Kjøp mat og drikke fra kafeen og ta med på møterommet,
  • Kjøp pizza i kafeen og ta med opp på møterommet.

  • Package prices that include food and beverages for full-day and half-day meetings,
  • Catering from event menu,
  • Take away food and drinks from the cafe,
  • Take away pizza from the cafe.

Pil for å åpne informasjonsboks

Adkomst

Access

Publikumsinngang i Øvre Slottsgate 3, via heis til underetasje, eller trapp fra Vinterhagen eller marmortrappen.

Public entrance at Øvre Slottsgate 3, via lift to the lower floor, or stairs via Vinterhagen or the marble staircase.

Pil for å åpne informasjonsboks

Teknikk

Technical Equipment

COVID-kapasitet:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Rommet er akustisk tilpasset for å egne seg både til uforsterket og forsterket lyd.

Studioene er bygget for streaming, opptak, preproduksjon og øvinger.

Romleien inkluderer:

  • Projektor og lerret,
  • Lydanlegg,
  • Tilkobling til PC-lyd,

Det er mulig å leie ekstra teknisk utstyr, og lyd- og lysteknikere.

Det er mulig å utføre streaming/opptak i salen. Sentralen har egen streamingtekniker og eget utstyr:

  • Fire kameraer,
  • Høykvalitets, trådløse mikrofoner med støyreduksjon,
  • Grønnskjerm.

Leietakere må selv ha med backline.

Eget kontrollrom for lyd-, lys- og streaming/videoteknikere.

Mulighet for å leie Studio B som eget kontrollrom for lyd-, lys- og streaming/videoteknikere.

The room is acoustically adapted to suit both amplified and unamplified sound.

The studios are built for streaming, recording, pre-production, and rehearsals.

Room rental includes:

  • Projector and screen
  • Sound system
  • PC audio connection,

It is possible to rent additional technical equipment, and sound and lighting technicians.

Streaming/recording in the studio is possible. The venue has its own streaming technician and equipment:

  • Four cameras,
  • High-quality wireless microphones with noise reduction,
  • Green screen.

Tenants must provide their own backline.

Separate control room for audio, lighting, and streaming/video technicians.

Possibility to rent Studio B as a separate control room for audio, lighting, and streaming/video technicians.

Pil for å åpne informasjonsboks

Fasiliteter

Facilities

  • Mingle/pauserom rett opp trappen, i Salongen.
  • Nærliggende toaletter i Vinterhagen eller underetasjen,
  • Stoler og bord,
  • Notestativer og orkesterstoler tilgjengelig.
  • A mingling/break room right up the stairs, in Salongen.
  • Nearby toilets in Vinterhagen or the basement.
  • Chairs and tables,
  • Music stands and orchestra chairs available.
Pil for å åpne informasjonsboks

Booking

Booking

Ønsker du å leie Studio A? Lurer du på noe mer om rommet?

Skriv til oss på booking@sentralen.no, ring oss på 22 47 25 00 eller trykk på "Send bookingforespørsel" for å fylle ut vårt kontaktskjema.

Klikk her for å lese om våre spesialtilpassede pakkepriser i Studio A.

Are you ready to book Studio A?

Do you have any questions about the room?

Write to us at booking@sentralen.no, call us on +47 22 47 25 00 or click “Send booking enquiry” to fill out our contact form.

Pil for å åpne informasjonsboks

Eksempler på pakkepriser

Example package prices

Les mer om alle våre pakkepriser her.Read more about all our package prices here.
Pil for å åpne informasjonsboks

Streaming

Streaming

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

Denne pakken inkluderer

This package includes

Streamingpakken inkluderer alt du trenger for å streame eller gjøre opptak av et arrangement.

Vår streamingtekniker setter opp to Panasonic AQ-CX10 4k kameraer kameraer som vil stå i faste posisjoner.

En lydtekniker sørger for at det er høy kvalitet på lyden til streamingen.

Inkluderer:

  • Opprigg av alt nødvendig teknisk utstyr,
  • Streamingtekniker,
  • Lydtekniker,
  • Inntil 5 timer streaming på ønsket plattform (for eksempel Facebook, YouTube, Vimeo, nettside) og/eller opptak.

Romleie kommer i tillegg til pakkeprisen.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Tekst, grafikk som logo eller vannmerke, forhåndsinnspilt videomateriale eller supringer på streamen. Dette må sendes inn på forhånd.
  • Visning av PowerPoint-presentasjoner på streamen, inkludert utstyr.
  • Ekstra kameraoperatør for bevegelige bilder.
  • Tilsending av opptak av sendingen senere.
  • Innspillingsleder som holder tidsskjema, og leder streamen bak kameraene. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.
  • Lystekniker,
  • Ekstra lydtekniker. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.

Ta kontakt for priser.

The streaming package includes everything you need to stream or record an event, such as panel discussions, simple conferences, or small performances.

Our streaming technician will set up two Panasonic AQ-CX10 4k cameras that will be in fixed positions.

A sound technician ensures high-quality audio for the stream.

Includes:

  • Setup of all necessary technical equipment,
  • streaming technician,
  • sound technician,
  • up to 5 hours of streaming on the desired platform (for example, Facebook, YouTube, Vimeo, website) and/or recording.

Venue hire is additional the package price.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

  • Tekst, grafikk som logo eller vannmerke, forhåndsinnspilt videomateriale eller supringer på streamen. Dette må sendes inn på forhånd.
  • Visning av PowerPoint-presentasjoner på streamen, inkludert utstyr.
  • Ekstra kameraoperatør for bevegelige bilder.
  • Tilsending av opptak av sendingen senere.
  • Innspillingsleder som holder tidsskjema, og leder streamen bak kameraene. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.
  • Lystekniker,
  • Ekstra lydtekniker. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.

Ta kontakt for priser.

  • Tekst, grafikk som logo eller vannmerke, forhåndsinnspilt videomateriale eller supringer på streamen. Dette må sendes inn på forhånd.
  • Visning av PowerPoint-presentasjoner på streamen, inkludert utstyr.
  • Ekstra kameraoperatør for bevegelige bilder.
  • Tilsending av opptak av sendingen senere.
  • Innspillingsleder som holder tidsskjema, og leder streamen bak kameraene. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.
  • Lystekniker,
  • Ekstra lydtekniker. Dette er nødvendig ved streaming av større arrangementer.

Ta kontakt for priser.

Pil for å åpne informasjonsboks

Ofte stilte spørsmål

Har du noen spørsmål du ønsker svar på?

Se gjerne våre Ofte stilte spørsmål på denne siden.

Finner du ikke svar på det du lurer på, kan du kontakte oss på booking@sentralen.no eller telefonnummer 22 47 25 00.

Norsk
English

Produksjonsrom 2 ligger i fjerde etasje, ved siden av Produksjonsrom 1 og 3.

Rommet er lyst og trivelig med spiler i ask på veggene.

Utenfor rommet ligger Galleriet - et publikumsområde med amfi som kan brukes til gruppearbeid eller kaffepauser.

I Galleriet kan du se kunstverket 'The Ocean' av Vanessa Baird - malt direkte på veggen av kunstneren i 2015/2016. Galleriet har store vinduer mot glasspyramiden over Marmorsalen, som slipper inn mye dagslys.

I Galleriet er det også en liten trapp opp til den nederste delen av takterassen, kalt Kron.

Produksjonsrom 2 is located on the fourth floor, next to Produksjonsrom 1 and 3.

The room is bright and pleasant with ash slats on the walls.

Outside the room lies the Gallery - a public area with an amphitheater that can be used for group work or coffee breaks.

In the Gallery, you can see the artwork 'The Ocean' by Vanessa Baird - painted directly on the wall by the artist in 2015/2016. The Gallery has large windows facing the glass pyramid over Marmorsalen, which let in a lot of daylight.

In the Gallery, there is also a small staircase up to the lower part of the roof terrace, called Kron.

Pil for å åpne informasjonsboks

Størrelse og kapasitet

Size and capacity

Størrelse

Size

26

m2

sqm

Kapasitet

Capacity

10 styrerom / 21 kino

10 board room setup / 21 theatre

Pil for å åpne informasjonsboks

Passer til

Suitable for

Øvinger, prøver, auditions, gjennomlesinger, kurs, workshoper, møter.

Rehearsals, rehearsals, auditions, readings, courses, workshops, meetings.

Pil for å åpne informasjonsboks

Servering

Catering

  • Pakkepriser som inkluderer mat og drikke for heldagsmøter og halvdagsmøter,
  • Kjøp mat og drikke fra kafeen og ta med på møterommet,
  • Kjøp pizza i kafeen og ta med opp på møterommet.

  • Package prices that include food and beverages for full-day and half-day meetings,
  • Take away food and drinks from the cafe,
  • Take awaypizza from the cafe,

Pil for å åpne informasjonsboks

Adkomst

Access

Publikumsinngang i Øvre Slottsgate 3, via heis eller trapp til etasje 4+. P2 ligger i enden av Galleriet.

Public entrance at Øvre Slottsgate 3, via lift or stairs to floor 4+. P2 is located at the end of Galleriet.

Pil for å åpne informasjonsboks

Teknikk

Technical Equipment

COVID-kapasitet:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

IRommet er akustisk tilpasset for å egne seg både til uforsterket og forsterket lyd.

Romleien inkluderer:

  • Stor TV med tilkobling via HDMi-kabel,
  • Overgang fra HDMi-kabel til andre innganger,
  • Lyd- og bildeplanke fra Polykom med mikrofon og kamera,

Det er mulig å leie ekstra teknisk utstyr, og lyd- og lysteknikere.

Det er mulig å leie upright piano og el-piano.

Leietakere må selv ha med backline.

The room is acoustically adapted to suit both amplified and unamplified sound.

Room rental includes:

  • Large TV with connection via HDMI cable,
  • Adapter fromHDMI cable to other inputs,
  • Sound and picture bar from Polycom with microphone and camera.

It is possible to rent additional technical equipment and sound and lighting technicians.

It is possible to rent upright piano and el-piano.

Tenants must provide their own backline.

Pil for å åpne informasjonsboks

Fasiliteter

Facilities

  • Toaletter nærliggende,
  • Heis fra hovedinngang,
  • Notestativer og orkesterstoler tilgjengelig.
  • Toilets adjacent to the venue,
  • Lift from main entrance,
  • Available music stands and orchestra chairs.

Pil for å åpne informasjonsboks

Booking

Booking

Ønsker du å leie Produksjonsrom 2?

Lurer du på noe mer om rommet?

Skriv til oss på booking@sentralen.no, ring oss på 22 47 25 00 eller trykk på "Send bookingforespørsel" for å fylle ut vårt kontaktskjema.

Are you ready to book Produksjonsrom 2?

Do you have any questions about the room?

Write to us at booking@sentralen.no, call us on +47 22 47 25 00 or click “Send booking enquiry” to fill out our contact form.

Pil for å åpne informasjonsboks

Eksempler på pakkepriser

Example package prices

Les mer om alle våre pakkepriser her.Read more about all our package prices here.
Pil for å åpne informasjonsboks

Møtepakke 1

Meeting package 1

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Romleie,
  • Kaffe, te og vann.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Room rental,
  • Coffee, tea and water.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Møtepakke 2

Meeting package 2

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Kaffe, te og vann,
  • Fruktfat,
  • Croissanter.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Coffee, tea and water,
  • Fruit platter,
  • Croissants.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Møtepakke 3

Meeting package 3

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Romleie,
  • Kaffe, te og vann gjennom dagen,
  • Fruktfat, og croissanter,
  • Lunsj: focaccia, kyllingsalat eller surdeigspizza,
  • og bakst.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Room rental,
  • Coffee, tea and water,
  • Fruit platter and croissants,
  • Focaccia, chicken salad or pizza for lunch,
  • Pastries.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Møtepakke 4

Meeting package 4

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Romleie,
  • Kaffe, te og vann gjennom dagen,
  • Fruktfat og croissanter.,
  • Lunsj på HITCHHIKER (beregn en time),
  • og bakst.

Tilgjengelig tirsdag til fredag.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Room rental,
  • Coffee, tea and water,
  • Fruit platter and croissants,
  • Lunch at Restaurant HITCHHIKER,
  • Pastries.

Available Tuesday to Friday.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Halvdagsmøte

Half day meeting

Minsteantall for denne pakken

Minimum number for this package

  • 5 personer
  • 5 people

Denne pakken inkluderer

This package includes

  • Kaffe, te og vann,
  • hummus & grønnsaker,
  • bakst,
  • og brus.

Kan legges til for en ekstra kostnad:

  • Coffee, tea and water,
  • Hummus and vegetables,
  • Pastries,
  • Sodas.

Kan legges til for en ekstra kostnad

Can be added for an additional cost

Pil for å åpne informasjonsboks

Ofte stilte spørsmål

Har du noen spørsmål du ønsker svar på?

Se gjerne våre Ofte stilte spørsmål på denne siden.

Finner du ikke svar på det du lurer på, kan du kontakte oss på booking@sentralen.no eller telefonnummer 22 47 25 00.