Lurer du på noe? Sjekk ut våre ofte stilte spørsmål og svar.
Nei, alle møterom er låst til du har meldt din ankomst. Henvend deg i resepsjonen når du kommer slik at vi kan låse opp, og vise deg veien til møterommet.
Nei, det er ikke tillatt med catering fra eksterne selskaper i våre møterom.
Dersom du har bestilt servering på forhånd, står dette klart i møterommet til avtalt tid. Dette kan avtales når du booker møterommet ditt. Du kan også kjøpe servering hos kaféen ved ankomst, som du kan ta med opp på møterommet.
Ja, det kan du, men kun med maskeringsteip som ikke skader veggene. Ta kontakt med resepsjonen eller vertskapet, så får du hjelp til å finne riktig teip.
Ja, alle våre møterom har utstyr for videokonferanse. Utstyret er en kombinert lyd- og bildeplanke med mikrofon og kamera som du kobler i PC-en din med USB-kabel.
Det er HDMI-kabel i alle møterom, med overgang til USB-C.
Èn kombinert whitebord/flipover med tusjer er standard på alle møterom. Ønsker du en større whiteboard kan du gi beskjed om dette ved booking.
Ja, det er gratis trådløst internett over hele bygningen.
Internett: Sentralen Guest
Passord: Sentralen2019
Du har adgang til rommet fra det tidspunktet du har booket rommet, og ikke før. Skal du rigge klart noe til ditt møte, må du utvide møteromsbookingen din.
Nei, det er ikke tillatt med ekstern catering eller medbrakt mat og drikke i våre lokaler. Sentralen Mat står for all servering på Sentralen.
Get-in betyr tidspunktet dere ønsker tilgang på lokalet, inkludert klargjøring, testing av teknikk etc. Get-out betyr tidspunktet dere er ferdig ryddet ut av lokalet. Tidspunkt for gjennomføring av arrangementet ditt må være mellom get-in og get-out.
Dersom dere ønsker å benytte dere av vårt utstyr, må våre teknikere være tilstede. Ønsker dere ha med egne teknikere i tillegg, er dette mulig.
Sentralen bruker billettsystemet Tixly.
Nei, vi har dessverre ikke parkeringsplasser tilgjengelig på Sentralen. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen.
Billetter kan kjøpes via programkalenderen på vår nettside, eller i resepsjonen i Sentralens åpningstid.
Du er selv ansvarlig for å kontrollere om arrangementet vil gjennomføres som eller ikke. Et arrangement anses å være avlyst dersom arrangementet ikke finner sted i det hele tatt. Endringer i repertoaret, endret dato, delvis utførte arrangement eller lignende utgjør ikke et avlyst arrangement. Ved avlysning vil du bli kontaktet på e-post med instrukser om refundering. Dersom du har spørsmål om avlyste eller flyttede arrangement, ta kontakt på post@sentralen.no.
Dersom et arrangement blir flyttet vil de opprinnelige billetten(e) gjelde for ny dato (med mindre du får beskjed om noe annet). Dersom det nye tidspunktet ikke passer, vil du få muligheten til å refundere billettene dine. OBS: Billettavgift refunderes ikke.
Kjøpte billetter blir ikke refundert dersom du ikke kan gå på arrangementet. Dette gjelder også ved sykdom.
Vi refunderer ikke kjøp av billett, med mindre arrangementet er avlyst. Har du spørsmål vennligst ta kontakt på post@sentralen.no. OBS: Billettavgift refunderes ikke.
Ja, du kan overføre billetten til en annen person, med mindre det står klart på nettsiden og/eller billetten at billetten er personlig. Billetter kan ikke videreselges for kommersielle formål. Billetter kan heller ikke tilbys i konkurranser eller i forbindelse med tilbud om annet produkt eller tjeneste uten skriftlig tillatelse fra Tixly og/eller Sentralen, eller arrangør. Hvis denne bestemmelsen brytes, har Tixly rett til å kansellere billetten. Det er ditt ansvar som billettkjøper å påse at du har videresendt billetten(e). Dersom personen du har gitt billetten(e) din(e) til mister disse, er det ditt ansvar som kjøper å fremskaffe de(n) på nytt.
Sentralen har ledsagerordning etter avtale med arrangøren. Kontakt oss på post@sentralen.no dersom du har spørsmål om dette.
Noen arrangementer på Sentralen har 18-års aldersgrense, og i disse tilfellene opplyses det om i arrangementsteksten.
Flere arrangementer har også vergeordnining, hvor man som mindreårig kan komme inn på arrangementet i følge med en voksen over 25 år. Skjema for utfylling blir sendt på forespørsel, eller fylles ut i døra før arrangementet. Kontakt oss på post@sentralen.no for spørsmål om dette.
Legg først billetten du skal kjøpe i handlekurven, og fyll deretter inn rabattkoden under trinn 2 i kjøpsprosessen. Husk å skill mellom store og små bokstaver, og inkluder mellomrom, tall og andre symboler.
Det er både restaurant og kafé på Sentralen - se Sentralen Restaurant sin hjemmeside for meny, åpningstider og reservasjon av bord. Takterrassen Mynt er åpen i vår- og sommersesongen enkelte dager i uka. Noen av lokalene er tilknyttede barer, som kan være åpne under ulike arrangementer.
Sentralen er universelt utformet, og alle lokalene på Sentralen er tilpasset rullestolbrukere - med heistilgang, brede dører og HC-toaletter tilknyttet alle etasjer. Ta kontakt med vertskap dersom du trenger assistanse.
Du har lov til å ta bilde med mobil uten blits på arrangement, med mindre noe annet er oppgitt på billetten din. Ønsker du å ta bilde med profesjonelt kamera, ta kontakt på post@sentralen.no.
Ta kontakt på post@sentralen.no med informasjon om hva, hvor og når du har glemt igjen noe, så skal vi hjelpe deg med å finne igjen tingene dine. Gjenglemte ting som ikke er hentet innen 30 dager, vil bli kastet.
Sentralen ligger i Øvre Slottsgate 3. Det er ingen parkeringsplasser tilknyttet Sentralen, og vi anbefaler at du benytter kollektivtrafikk.
Trikk: Nærmeste trikkestopp er Øvre Slottsgate (trikk 11, 12, 13).
Buss: Nærmeste busstopp er Kvadraturen/Wessels plass (30, 31, 32, 54, 70, 81).
T-bane: Nærmeste T-banestasjon er Stortinget. Alle t-baner stopper på Stortinget.
Bil: Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen, dersom ankomst med bil er nødvendig.
Sentralen er vanligvis åpen alle dager fra 08:00 - 22:00. Du finner alltid oppdaterte åpningstider på forsiden av vår hjemmeside.
Resepsjonen er åpen mandag til fredag fra 08:00 - 16:00. Er du på huset og trenger hjelp utenom dette tidspunktet, kan du ringe telefonnummeret som er oppgitt i resepsjonen.
Hvilken sal arrangementet skal foregå i står på billetten din. Henvend deg i resepsjonen før arrangementsstart for å bli vist veien til rett sal, eller følg skilter på veggene.
Barnevogner er hjertelig velkomne på Sentralen, men pass på så du ikke sperrer for nødutganger og for fremkommeligheten til andre. Spør oss gjerne om vi vet et bra sted å plassere vognen, så hjelper vi deg!
Det er ikke tillatt med medbrakt mat og drikke på Sentralen.
Det er gratis trådløst internett over hele bygningen. Påloggingsinformasjon finner du i kafeen eller ved å henvende deg i resepsjonen.
Du kan når som helst kjøpe billetter i resepsjonen på Sentralen, eller i døra før arrangement (med mindre arrangementet er utsolgt). Ta kontakt med resepsjonen eller en av våre verter for kjøp av billetter. Du kan også kjøpe billetter på internett helt til arrangementet starter.
Gavekort kan benyttes ved kjøp av billetter enten på internett eller fysisk i døra før et arrangement. Du må ha klar gavekortnummer og PIN-kode for å benytte deg av gavekortet.
Ved kjøp på internett, fyll inn gavekortnummer og kode, og trykk deretter på "Innløs"-knappen. Dersom du kjøper for et mindre beløp enn gavekortets verdi, vil gjenstående beløp kunne brukes ved en senere anledning. Dersom gavekortets verdi er mindre enn kjøpesummen, må du betale resten med kort eller Vipps.
Gavekort kan kun brukes på billetter, og ikke andre varer på Sentralen. Kjøpte gavekort refunderes ikke, ei heller restverdi.
Trenger du hjelp med gavekort? Ta kontakt på post@sentralen.no, og merk e-posten med "gavekort".
Noen arrangementer har bemannet garderobe i kjelleren. Andre arrangementer har garderobestativ plassert i salen, hvor man kan henge fra seg på eget ansvar.
Sentralen Kafé er åpen mandag til fredag fra 07:30 - 21:00, og 11:00 - 17:00 på lørdag og søndag.
Sentralen Restaurant har åpent tirsdag-lørdag. For oppdaterte åpningstider for restauranten, se her.
Ja, du kan reservere bord i kaféen ved å sende e-post til kafe@sentralen.no.
Ja, du kan reservere bord i restauranten på sentralenrestaurant.no, eller ved å sende e-post til bord@sentralenrestaurant.no.
Restauranten har et område som kan skilles av fra resten av lokalet med et teppe, men det er ikke et eget lukket rom. Ønsker dere et eget lukket lokale er det mulig å leie dette, ta kontakt med booking@sentralen.no. For eksempel passer møterommet Bankboksen i første etasje, perfekt som chambre separee.