Til toppen

FAQ

Lurer du på noe? Sjekk ut våre ofte stilte spørsmål og svar.

Møterom

Er møterommet låst opp når jeg ankommer Sentralen?

Du må henvende deg i resepsjonen slik at vi kan registrere din ankomst og fortelle deg hvor du skal gå. Resepsjonen åpner rommet for deg.

Kan jeg ta med egen mat?

Det er ikke tillatt med catering fra eksterne selskaper i våre møterom.

Står det kaffe/te/vann klart på rommet?

Servering kan bestilles på forhånd, eller kjøpes ved ankomst i kafeen, eller du kan bestille en av våre møtepakker når du booker møterommet.

Kan jeg henge opp noe på veggene i møterommene?

Det kan du, men kun med maskeringsteip.

Har dere videokonferanseutstyr?

Det finnes videokonferanseutstyr i møterom 201-205, og 301 - 304. Utstyret er en kombinert lyd- og bildeplanke med mikrofon og kamera.

Har dere overgang til PC/Mac?

Det er HDMI-kabel i alle møterom, men du må selv ta med overgang til PC/Mac.

Er det tilgjengelig whiteboard/flippover på rommene?

Èn kombinert whitebord/flippover med tusjer er standard på alle møterom. Ønsker du en større whiteboard kan du gi beskjed om dette ved booking.

Er det gratis WiFi?

Det er gratis trådløst internett over hele bygningen. Påloggingsinformasjon finnes i informasjonsmappen på møterommet.

Saler og produksjoner

Er det tillatt med ekstern catering?

Det er ikke tillatt med ekstern catering eller medbrakt mat og drikke i våre lokaler. Sentralen Mat står for all servering på Sentralen.

Hva betyr get-in og get-out?

Get-in betyr tidspunktet dere ønsker tilgang på lokalet, inkludert klargjøring, testing av teknikk etc. Get-out betyr tidspunktet dere er ferdig ryddet ut av lokalet.

Kan vi bruke Sentralens teknikk, men ha med egne teknikere?

Ønsker dere å benytte dere av vårt utstyr må våre teknikere være tilstede. Ønsker dere ha med egne teknikere i tillegg er dette mulig.

Hvilket billettsystem bruker dere?

Vi bruker billettsystemet Tix.

Har dere parkering for arrangører?

Vi har dessverre ikke parkeringsplasser tilgjengelig. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen.

Arrangementer og billetter

Hvor og hvordan kjøper jeg billett(er)?

Billetter kan kjøpes via vår nettside, på Tix.no eller i resepsjonen i Sentralens åpningstid.

Hva skjer hvis arrangementet jeg skal på blir avlyst?

Du er selv ansvarlig for å kontrollere at arrangementet ikke er kansellert eller flyttet. Et arrangement anses å være avlyst dersom arrangementet ikke finner sted i det hele tatt. Endringer i repertoaret, endret dato, delvis utførte arrangement eller lignende utgjør ikke et avlyst arrangement. Ved avlyste eller flyttede arrangement, ta kontakt på post@sentralen.no.

Hva skjer hvis arrangementet jeg skal på blir flyttet?

Dersom et arrangement blir flyttet vil de opprinnelige billetten(e) gjelde for ny dato (med mindre du får beskjed om noe annet).

Hva skjer dersom jeg ikke kan gå på arrangementet jeg har billett(er) til?

Kjøpte billetter blir ikke refundert dersom du ikke kan gå på arrangementet.

Kan jeg få pengene tilbake for billetten hvis jeg ikke kan gå på arrangementet?

Vi refunderer ikke kjøp av billett til feil arrangement (forestilling). Det er derimot mulig å få flyttet billetten over til en annen dato, person eller spilletid, dersom det er samme serie/arrangeres av samme arrangør og det er tilgjengelige billetter. For flytting av billetter må dette meldes inn senest to uker før opprinnelig arrangementsstart. Vennligst ta kontakt på post@sentralen.no. Obs! Billettavgift refunderes ikke.

Kan jeg gi bort billetter med mitt navn?

Ja, du kan overføre billetten til en annen person, med mindre det står klart på nettsiden og / eller billetten at billetten er personlig. Billetter kan ikke videreselges for kommersielle formål. Billetter kan heller ikke tilbys i konkurranser eller i forbindelse med tilbud om annet produkt eller tjeneste uten skriftlig tillatelse fra Tix og/eller Sentralen eller arrangør. Hvis denne bestemmelsen brytes, har Tix rett til å kansellere billetten. Det er ditt ansvar som billettkjøper å påse at den du har videresendt billetten(e). Dersom personen du har gitt billetten(e) din(e) til mister disse, er det ditt ansvar som kjøper å fremskaffe de(n) på nytt.

Har dere ledsagerordning?

Sentralen har ledsagerordning etter avtale med arrangøren. Kontakt oss på post@sentralen.no dersom du har spørsmål om dette.

Er det aldersgrense hos dere og har dere vergeordning?

Mange arrangementer med 18 års aldersgrense har vergeordnining. Skjema for utfylling blir sendt på forespørsel. Kontakt oss på post@sentralen.no for spørsmål om dette.

Jeg har rabattkode for billetter, hvordan bruker jeg den?

Dersom du har mottatt en rabattkode, kan dette fylles inn i under trinn 2 i kjøpsprosessen.

Hvordan er smittevernsrutinene hos dere?

Sentralen følger alle smittevernsregler. Les mer om dette under fanen Leie lokaler. Sentralen er, i samarbeid med arrangører, pålagt å samle inn kontaktinformasjon til deltagere av arrangementet, i tilfelle det skulle bli behov for smittesporing. Alle billettkjøpere vil bli kontaktet via SMS ved eventuell smittesporing etter avviklet arrangement.

Kan kjøpe mat og drikke på Sentralen?

Det er både restaurant og kafe på Sentralen -se Sentralen Restaurant og Kafe sin nettside www.sentralenrestaurant.no for åpningstider og reservasjon av bord.

Hvordan er tilgjengeligheten på Sentralen?

Sentralen er universelt utformet, og alle lokalene på Sentralen er tilpasset rullestolbrukere - med heistilgang, brede dører og HC-toaletter tilknyttet alle etasjer.

Kan jeg ta bilder under arrangementer?

Du har lov til å ta bilde med mobil uten blits på arrangement. Ønsker du å ta bilde med profesjonelt kamera, ta kontakt på post@sentralen.no

Hvordan går jeg frem om jeg har mistet/glemt noe på Sentralen?

Ta kontakt på post@sentralen.no med informasjon om hva, hvor og når du har glemt igjen noe.

Hvordan kommer jeg meg til Sentralen?

Nærmeste trikkestopp er Øvre Slottsgate (trikk 12, 13, 19). Nærmeste busstopp er Kvadraturen/Wesselsplass (31, 32, 54, 70, 81). Alle t-baner stopper på Stortinget. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen.

Når er Sentralen åpen?

Sentralen er vanligvis åpen alle dager fra 08.00 22.00, men er nå åpen så lenge det er arrangementer på huset. Se egne åpningstider for kafe og restaurant på www.sentralenrestaurant.no.

Når er resepsjonen åpen?

Resepsjonen er åpen mandag til fredag fra 08.00 til 16.00.

Hvor ligger salen til arrangementet jeg skal på?

Hvilken sal arrangementet skal foregå i står på billetten din. Henvend deg i resepsjonen før arrangementsstart for å bli vist veien til rett sal.

Kan jeg ta med barnevognen min inn?

Barnevogner er hjertelig velkomne på Sentralen, men pass på så du ikke sperrer for nødutganger og for fremkommeligheten til andre. Spør oss gjerne om vi vet et bra sted å plassere vognen, så hjelper vi deg gjerne!

Kan jeg ta med egen mat og drikke?

Det er ikke tillatt med medbrakt mat og drikke på Sentralen.

Er det gratis WiFi på Sentralen?

Det er gratis trådløst internett over hele bygningen. Påloggingsinformasjon finner du i kafeen eller ved å henvende deg i resepsjonen.

Mat og servering

Hva er åpningstidene til kafeen?

Sentralen Kafe er åpen mandag til fredag 08:00 - 17:00.

Hva er åpningstidene til restauranten?

Restauranten er stengt til etter sommeren 2021. Følg med på sentralen.no for gjenåpningsdato.

Er det mulig å reservere bord i kafeen?

Du kan reservere bord i kafeen ved å sende e-post til kafe@sentralen.no.

Er det mulig å reservere bord i restauranten?

Ja, du kan reservere bord i restauranten, men denne er stengt for øyeblikket. Følg med på sentralen.no for gjenåpningsdato!

Har dere chambre separee?

Restauranten har et område som kan skilles av fra resten av lokalet med et teppe, men det er ikke et eget lukket rom. Ønsker dere et eget lukket lokale er det mulig å leie dette, ta kontakt med booking@sentralen.no.