Lurer du på noe? Sjekk ut våre ofte stilte spørsmål og svar.
Henvend deg i resepsjonen slik at vi kan registrere din ankomst. Resepsjonen eller møteromsvert åpner rommet for deg, og viser vei.
Det er ikke tillatt med catering fra eksterne selskaper i våre møterom.
Dersom du har bestilt servering på forhånd, står dette klart i møterommet til avtalt tid. Dette kan avtales når du booker møterommet ditt. Du kan også kjøpe servering hos kaféen ved ankomst, som du kan ta med opp på møterommet.
Det kan du, men kun med maskeringsteip som ikke skader veggene. Ta kontakt med resepsjonen eller vertskapet, så får du hjelp til å finne riktig teip.
Det finnes videokonferanseutstyr i møterom 201-205, og 301 - 304. Utstyret er en kombinert lyd- og bildeplanke med mikrofon og kamera.
Det er HDMI-kabel i alle møterom, men du må selv ta med overgang til PC/Mac.
Èn kombinert whitebord/flippover med tusjer er standard på alle møterom. Ønsker du en større whiteboard kan du gi beskjed om dette ved booking.
Det er gratis trådløst internett over hele bygningen. Påloggingsinformasjon finnes i informasjonsmappen på møterommet.
Det er ikke tillatt med ekstern catering eller medbrakt mat og drikke i våre lokaler. Sentralen Mat står for all servering på Sentralen.
Get-in betyr tidspunktet dere ønsker tilgang på lokalet, inkludert klargjøring, testing av teknikk etc. Get-out betyr tidspunktet dere er ferdig ryddet ut av lokalet. Tidspunkt for gjennomføring av arrangementet ditt må være mellom get-in og get-out.
Dersom dere ønsker å benytte dere av vårt utstyr, må våre teknikere være tilstede. Ønsker dere ha med egne teknikere i tillegg, er dette mulig.
Vi bruker billettsystemet Tix.
Vi har dessverre ikke parkeringsplasser tilgjengelig. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen.
Billetter kan kjøpes via vår nettside, på Tix.no eller i resepsjonen i Sentralens åpningstid.
Du er selv ansvarlig for å kontrollere om arrangementet vil gjennomføres som eller ikke. Et arrangement anses å være avlyst dersom arrangementet ikke finner sted i det hele tatt. Endringer i repertoaret, endret dato, delvis utførte arrangement eller lignende utgjør ikke et avlyst arrangement. Ved avlysning vil du bli kontaktet på e-post med instrukser om refundering. Dersom du har spørsmål om avlyste eller flyttede arrangement, ta kontakt på post@sentralen.no.
Dersom et arrangement blir flyttet vil de opprinnelige billetten(e) gjelde for ny dato (med mindre du får beskjed om noe annet). Dersom det nye tidspunktet ikke passer, vil du få muligheten til å refundere billettene dine. OBS: Billettavgift refunderes ikke.
Kjøpte billetter blir ikke refundert dersom du ikke kan gå på arrangementet. Si gjerne i fra dersom du ikke kan benytte billetten din til et utsolgt arrangement, så kan vi undersøke om noen er interesserte i å overta din plass.
Vi refunderer ikke kjøp av billett til feil arrangement (forestilling). Det er derimot mulig å få flyttet billetten over til en annen dato, person eller spilletid, dersom det er samme konsertserie/arrangør, og det er tilgjengelige billetter. For flytting av billetter må dette meldes inn senest to uker før opprinnelig arrangementsstart. Vennligst ta kontakt på post@sentralen.no. OBS: Billettavgift refunderes ikke.
Ja, du kan overføre billetten til en annen person, med mindre det står klart på nettsiden og / eller billetten at billetten er personlig. Billetter kan ikke videreselges for kommersielle formål. Billetter kan heller ikke tilbys i konkurranser eller i forbindelse med tilbud om annet produkt eller tjeneste uten skriftlig tillatelse fra Tix og/eller Sentralen eller arrangør. Hvis denne bestemmelsen brytes, har Tix rett til å kansellere billetten. Det er ditt ansvar som billettkjøper å påse at du har videresendt billetten(e). Dersom personen du har gitt billetten(e) din(e) til mister disse, er det ditt ansvar som kjøper å fremskaffe de(n) på nytt.
Sentralen har ledsagerordning etter avtale med arrangøren. Kontakt oss på post@sentralen.no dersom du har spørsmål om dette.
Noen arrangementer på Sentralen har 18-års aldersgrense, og i disse tilfellene opplyses det om i arrangementsteksten. Flere arrangementer har også vergeordnining, hvor man som mindreårig kan komme inn på arrangementet i følge med en voksen over 25 år. Skjema for utfylling blir sendt på forespørsel. Kontakt oss på post@sentralen.no for spørsmål om dette. Det er også mulig å fylle ut skjema i døra før arrangementer.
Dersom du har mottatt en rabattkode: legg først billetten du skal kjøpe i handlekurven, og legg deretter inn koden under trinn 2 i kjøpsprosessen.
Sentralen følger til enhver tid alle regler og råd om smittevern fra myndighetene. Sentralen er, i samarbeid med arrangører, pålagt å samle inn kontaktinformasjon til deltagere av arrangementet, i tilfelle det skulle bli behov for smittesporing. Alle billettkjøpere vil bli kontaktet via SMS ved eventuell smittesporing etter avviklet arrangement.
Det er både restaurant og kafe på Sentralen - se Sentralen Restaurant og Kafe sin nettside www.sentralenrestaurant.no for meny, åpningstider og reservasjon av bord.
Sentralen er universelt utformet, og alle lokalene på Sentralen er tilpasset rullestolbrukere - med heistilgang, brede dører og HC-toaletter tilknyttet alle etasjer.
Du har lov til å ta bilde med mobil uten blits på arrangement, med mindre noe annet er oppgitt på billetten din. Ønsker du å ta bilde med profesjonelt kamera, ta kontakt på post@sentralen.no.
Ta kontakt på post@sentralen.no med informasjon om hva, hvor og når du har glemt igjen noe, så skal vi hjelpe deg med å finne igjen tingene dine.
Sentralen ligger i Øvre Slottsgate 3. Det er ingen parkeringsplasser tilknyttet Sentralen, og vi anbefaler at du benytter kollektivtrafikk. Nærmeste trikkestopp er Øvre Slottsgate (trikk 11, 12, 13, 19). Nærmeste busstopp er Kvadraturen/Wessels plass (31, 32, 54, 70, 81). Alle t-baner stopper på Stortinget. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen, dersom ankomst med bil er nødvendig.
Sentralen er vanligvis åpen alle dager fra 08:00 - 22:00. Du finner alltid oppdaterte åpningstider her: https://www.sentralen.no/apningstider/huset
Resepsjonen er åpen mandag til fredag fra 08:00 - 16:00.
Hvilken sal arrangementet skal foregå i står på billetten din. Henvend deg i resepsjonen før arrangementsstart for å bli vist veien til rett sal, eller følg skilter på veggene.
Barnevogner er hjertelig velkomne på Sentralen, men pass på så du ikke sperrer for nødutganger og for fremkommeligheten til andre. Spør oss gjerne om vi vet et bra sted å plassere vognen, så hjelper vi deg!
Det er ikke tillatt med medbrakt mat og drikke på Sentralen.
Det er gratis trådløst internett over hele bygningen. Påloggingsinformasjon finner du i kafeen eller ved å henvende deg i resepsjonen.
Du kan når som helst kjøpe billetter i resepsjonen på Sentralen, eller i døra før arrangement (med mindre arrangementet er utsolgt). Ta kontakt med resepsjonen eller en av våre verter for kjøp av billetter. Du kan også kjøpe billetter på internett helt til arrangementet starter.
Gavekort kan benyttes ved kjøp av billetter enten på internett eller fysisk i døra før et arrangement. Du må ha klar gavekortnummer og PIN-kode for å benytte deg av gavekortet. Ved kjøp på internett, fyll inn gavekortnummer og kode, og trykk deretter på "Innløs"-knappen. Dersom du kjøper for et mindre beløp enn gavekortets verdi, vil gjenstående beløp kunne brukes ved en senere anledning. Dersom gavekortets verdi er mindre enn kjøpesummen, må du betale resten med kort eller Vipps. OBS: Kjøpte gavekort refunderes ikke, ei heller restverdi. Trenger du hjelp med gavekort? Ta kontakt på post@sentralen.no, og merk e-posten med "gavekort".
Sentralen Kafe er åpen mandag til fredag fra 07:30 - 19:00, og 11:00 - 17:00 på lørdag og søndag.
Se https://www.sentralen.no/apningstider/huset for oppdaterte åpningstider for restauranten og resten av Sentralen.
Du kan reservere bord i kafeen ved å sende e-post til kafe@sentralen.no.
Ja, du kan reservere bord i restauranten på sentralenrestaurant.no.
Restauranten har et område som kan skilles av fra resten av lokalet med et teppe, men det er ikke et eget lukket rom. Ønsker dere et eget lukket lokale er det mulig å leie dette, ta kontakt med booking@sentralen.no.