Til toppen

FAQ

Lurer du på noe? Sjekk ut våre ofte stilte spørsmål og svar.

Møterom

Pil for å åpne informasjonsboks

Er møterommet låst opp når jeg ankommer Sentralen?

Henvend deg i resepsjonen slik at vi kan registrere din ankomst. Resepsjonen eller møteromsvert åpner rommet for deg, og viser vei.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan jeg ta med egen mat?

Det er ikke tillatt med catering fra eksterne selskaper i våre møterom.

Pil for å åpne informasjonsboks

Står det kaffe/te/vann klart på rommet?

Dersom du har bestilt servering på forhånd, står dette klart i møterommet til avtalt tid. Dette kan avtales når du booker møterommet ditt. Du kan også kjøpe servering hos kaféen ved ankomst, som du kan ta med opp på møterommet.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan jeg henge opp noe på veggene i møterommene?

Det kan du, men kun med maskeringsteip som ikke skader veggene. Ta kontakt med resepsjonen eller vertskapet, så får du hjelp til å finne riktig teip.

Pil for å åpne informasjonsboks

Har dere videokonferanseutstyr?

Det finnes videokonferanseutstyr i møterom 201-205, og 301 - 304. Utstyret er en kombinert lyd- og bildeplanke med mikrofon og kamera.

Pil for å åpne informasjonsboks

Har dere overgang til PC/Mac?

Det er HDMI-kabel i alle møterom, men du må selv ta med overgang til PC/Mac.

Pil for å åpne informasjonsboks

Er det tilgjengelig whiteboard/flippover på rommene?

Èn kombinert whitebord/flippover med tusjer er standard på alle møterom. Ønsker du en større whiteboard kan du gi beskjed om dette ved booking.

Pil for å åpne informasjonsboks

Er det gratis WiFi?

Det er gratis trådløst internett over hele bygningen. Påloggingsinformasjon finnes i informasjonsmappen på møterommet.

Saler og produksjoner

Pil for å åpne informasjonsboks

Er det tillatt med ekstern catering?

Det er ikke tillatt med ekstern catering eller medbrakt mat og drikke i våre lokaler. Sentralen Mat står for all servering på Sentralen.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hva betyr get-in og get-out?

Get-in betyr tidspunktet dere ønsker tilgang på lokalet, inkludert klargjøring, testing av teknikk etc. Get-out betyr tidspunktet dere er ferdig ryddet ut av lokalet. Tidspunkt for gjennomføring av arrangementet ditt må være mellom get-in og get-out.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan vi bruke Sentralens teknikk, men ha med egne teknikere?

Dersom dere ønsker å benytte dere av vårt utstyr, må våre teknikere være tilstede. Ønsker dere ha med egne teknikere i tillegg, er dette mulig.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hvilket billettsystem bruker dere?

Vi bruker billettsystemet Tix.

Pil for å åpne informasjonsboks

Har dere parkering for arrangører?

Vi har dessverre ikke parkeringsplasser tilgjengelig. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen.

Arrangementer og billetter

Pil for å åpne informasjonsboks

Hvor og hvordan kjøper jeg billett(er)?

Billetter kan kjøpes via vår nettside, på Tix.no eller i resepsjonen i Sentralens åpningstid.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hva skjer hvis arrangementet jeg skal på blir avlyst?

Du er selv ansvarlig for å kontrollere om arrangementet vil gjennomføres som eller ikke. Et arrangement anses å være avlyst dersom arrangementet ikke finner sted i det hele tatt. Endringer i repertoaret, endret dato, delvis utførte arrangement eller lignende utgjør ikke et avlyst arrangement. Ved avlysning vil du bli kontaktet på e-post med instrukser om refundering. Dersom du har spørsmål om avlyste eller flyttede arrangement, ta kontakt på post@sentralen.no.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hva skjer hvis arrangementet jeg skal på blir flyttet?

Dersom et arrangement blir flyttet vil de opprinnelige billetten(e) gjelde for ny dato (med mindre du får beskjed om noe annet). Dersom det nye tidspunktet ikke passer, vil du få muligheten til å refundere billettene dine. OBS: Billettavgift refunderes ikke.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hva skjer dersom jeg ikke kan gå på arrangementet jeg har billett(er) til?

Kjøpte billetter blir ikke refundert dersom du ikke kan gå på arrangementet. Si gjerne i fra dersom du ikke kan benytte billetten din til et utsolgt arrangement, så kan vi undersøke om noen er interesserte i å overta din plass.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan jeg få pengene tilbake for billetten hvis jeg ikke kan gå på arrangementet?

Vi refunderer ikke kjøp av billett til feil arrangement (forestilling). Det er derimot mulig å få flyttet billetten over til en annen dato, person eller spilletid, dersom det er samme konsertserie/arrangør, og det er tilgjengelige billetter. For flytting av billetter må dette meldes inn senest to uker før opprinnelig arrangementsstart. Vennligst ta kontakt på post@sentralen.no. OBS: Billettavgift refunderes ikke.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan jeg gi bort billetter med mitt navn?

Ja, du kan overføre billetten til en annen person, med mindre det står klart på nettsiden og / eller billetten at billetten er personlig. Billetter kan ikke videreselges for kommersielle formål. Billetter kan heller ikke tilbys i konkurranser eller i forbindelse med tilbud om annet produkt eller tjeneste uten skriftlig tillatelse fra Tix og/eller Sentralen eller arrangør. Hvis denne bestemmelsen brytes, har Tix rett til å kansellere billetten. Det er ditt ansvar som billettkjøper å påse at du har videresendt billetten(e). Dersom personen du har gitt billetten(e) din(e) til mister disse, er det ditt ansvar som kjøper å fremskaffe de(n) på nytt.

Pil for å åpne informasjonsboks

Har dere ledsagerordning?

Sentralen har ledsagerordning etter avtale med arrangøren. Kontakt oss på post@sentralen.no dersom du har spørsmål om dette.

Pil for å åpne informasjonsboks

Er det aldersgrense hos dere og har dere vergeordning?

Noen arrangementer på Sentralen har 18-års aldersgrense, og i disse tilfellene opplyses det om i arrangementsteksten. Flere arrangementer har også vergeordnining, hvor man som mindreårig kan komme inn på arrangementet i følge med en voksen over 25 år. Skjema for utfylling blir sendt på forespørsel. Kontakt oss på post@sentralen.no for spørsmål om dette. Det er også mulig å fylle ut skjema i døra før arrangementer.

Pil for å åpne informasjonsboks

Jeg har rabattkode for billetter, hvordan bruker jeg den?

Dersom du har mottatt en rabattkode: legg først billetten du skal kjøpe i handlekurven, og legg deretter inn koden under trinn 2 i kjøpsprosessen.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hvordan er smittevernsrutinene hos dere?

Sentralen følger til enhver tid alle regler og råd om smittevern fra myndighetene. Sentralen er, i samarbeid med arrangører, pålagt å samle inn kontaktinformasjon til deltagere av arrangementet, i tilfelle det skulle bli behov for smittesporing. Alle billettkjøpere vil bli kontaktet via SMS ved eventuell smittesporing etter avviklet arrangement.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan jeg kjøpe mat og drikke på Sentralen?

Det er både restaurant og kafe på Sentralen - se Sentralen Restaurant og Kafe sin nettside www.sentralenrestaurant.no for meny, åpningstider og reservasjon av bord.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hvordan er tilgjengeligheten på Sentralen?

Sentralen er universelt utformet, og alle lokalene på Sentralen er tilpasset rullestolbrukere - med heistilgang, brede dører og HC-toaletter tilknyttet alle etasjer.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan jeg ta bilder under arrangementer?

Du har lov til å ta bilde med mobil uten blits på arrangement, med mindre noe annet er oppgitt på billetten din. Ønsker du å ta bilde med profesjonelt kamera, ta kontakt på post@sentralen.no.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hvordan går jeg frem om jeg har mistet/glemt noe på Sentralen?

Ta kontakt på post@sentralen.no med informasjon om hva, hvor og når du har glemt igjen noe, så skal vi hjelpe deg med å finne igjen tingene dine.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hvordan kommer jeg meg til Sentralen?

Sentralen ligger i Øvre Slottsgate 3. Det er ingen parkeringsplasser tilknyttet Sentralen, og vi anbefaler at du benytter kollektivtrafikk. Nærmeste trikkestopp er Øvre Slottsgate (trikk 11, 12, 13, 19). Nærmeste busstopp er Kvadraturen/Wessels plass (31, 32, 54, 70, 81). Alle t-baner stopper på Stortinget. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen, dersom ankomst med bil er nødvendig.

Pil for å åpne informasjonsboks

Når er Sentralen åpen?

Sentralen er vanligvis åpen alle dager fra 08:00 - 22:00. Du finner alltid oppdaterte åpningstider her: https://www.sentralen.no/apningstider/huset

Pil for å åpne informasjonsboks

Når er resepsjonen åpen?

Resepsjonen er åpen mandag til fredag fra 08:00 - 16:00.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hvor ligger salen til arrangementet jeg skal på?

Hvilken sal arrangementet skal foregå i står på billetten din. Henvend deg i resepsjonen før arrangementsstart for å bli vist veien til rett sal, eller følg skilter på veggene.

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan jeg ta med barnevognen min inn?

Barnevogner er hjertelig velkomne på Sentralen, men pass på så du ikke sperrer for nødutganger og for fremkommeligheten til andre. Spør oss gjerne om vi vet et bra sted å plassere vognen, så hjelper vi deg!

Pil for å åpne informasjonsboks

Kan jeg ta med egen mat og drikke?

Det er ikke tillatt med medbrakt mat og drikke på Sentralen.

Pil for å åpne informasjonsboks

Er det gratis WiFi på Sentralen?

Det er gratis trådløst internett over hele bygningen. Påloggingsinformasjon finner du i kafeen eller ved å henvende deg i resepsjonen.

Pil for å åpne informasjonsboks

Selges det billetter i døra til arrangementer?

Du kan når som helst kjøpe billetter i resepsjonen på Sentralen, eller i døra før arrangement (med mindre arrangementet er utsolgt). Ta kontakt med resepsjonen eller en av våre verter for kjøp av billetter. Du kan også kjøpe billetter på internett helt til arrangementet starter.

Pil for å åpne informasjonsboks

Jeg har fått et gavekort. Hvordan benytter jeg dette?

Gavekort kan benyttes ved kjøp av billetter enten på internett eller fysisk i døra før et arrangement. Du må ha klar gavekortnummer og PIN-kode for å benytte deg av gavekortet. Ved kjøp på internett, fyll inn gavekortnummer og kode, og trykk deretter på "Innløs"-knappen. Dersom du kjøper for et mindre beløp enn gavekortets verdi, vil gjenstående beløp kunne brukes ved en senere anledning. Dersom gavekortets verdi er mindre enn kjøpesummen, må du betale resten med kort eller Vipps. OBS: Kjøpte gavekort refunderes ikke, ei heller restverdi. Trenger du hjelp med gavekort? Ta kontakt på post@sentralen.no, og merk e-posten med "gavekort".

Mat og servering

Pil for å åpne informasjonsboks

Hva er åpningstidene til kafeen?

Sentralen Kafe er åpen mandag til fredag fra 07:30 - 19:00, og 11:00 - 17:00 på lørdag og søndag.

Pil for å åpne informasjonsboks

Hva er åpningstidene til restauranten?

Se https://www.sentralen.no/apningstider/huset for oppdaterte åpningstider for restauranten og resten av Sentralen.

Pil for å åpne informasjonsboks

Er det mulig å reservere bord i kafeen?

Du kan reservere bord i kafeen ved å sende e-post til kafe@sentralen.no.

Pil for å åpne informasjonsboks

Er det mulig å reservere bord i restauranten?

Ja, du kan reservere bord i restauranten på sentralenrestaurant.no.

Pil for å åpne informasjonsboks

Har dere chambre separee?

Restauranten har et område som kan skilles av fra resten av lokalet med et teppe, men det er ikke et eget lukket rom. Ønsker dere et eget lukket lokale er det mulig å leie dette, ta kontakt med booking@sentralen.no.