Environmental and sustainability work at Sentralen
We at Sentralen want to contribute to a more sustainable society. Through our work regarding environment and sustainability, we want to reduce our environmental impact, contribute to a safe and inclusive work environment, and inspire others we work with to make sustainable choices.
.jpg)
Vi søker vikar: kommunikasjonsmedarbeider med ansvar for sosiale medier
Vil du jobbe med oss i teamet for markedsføring og kommunikasjon på Sentralen? Vi leter etter en vikar for vår kollega som skal i barselpermisjon.
Stillingen er en 100% stilling, med oppstart 1. oktober 2025, og varer til 30. september 2026.
I stillingen vil du markedsføre og kommunisere både tjenestene våre: utleie av lokaler og møterom, og arrangementene som våre leietakere arrangerer hos oss. Du skal bidra både til at lokalene på Sentralen blir utleid, og at publikum kommer til arrangementene.
I tillegg til ansvaret for sosiale medier, kommer du også til å ta del i det helhetlige markedsarbeidet sammen med resten av teamet. Du blir en del av et team på tre personer. I teamet bidrar alle bredt og fleksibelt på tvers av markedsføringsoppgaver. Vi samarbeider og hjelper hverandre.
Kjenner du deg igjen i noe av dette?
Du er kreativ, full av ideer og initiativrik, og kan skape engasjerende innhold som både inspirerer og selger.
Du tar ansvar for egne oppgaver, er selvgående, strukturert og effektiv. Du kan identifisere muligheter, foreslå tiltak og gjennomføre disse.
Arbeidsoppgavene forutsetter at du kan målrette innholdet du skaper mot ulike målgrupper. Vi ønsker gjerne at du motiveres av tall og resultater, og vil at innholdet ditt skal føre til konkrete henvendelser, og salg av lokaler og billetter. Du kan formulere deg presist, forstå målgruppens behov og bruker riktig tone i innholdet. Du må også like å jobbe med flere formater, som tekst, foto og video.
Du er oppdatert på hva som fungerer, hva som trender og hva som er nytt innenfor sosiale medier, og kan undersøke nye behov for aktuelle målgrupper. Du kan også måle resultater og få innsikt gjennom analyser av data. Innsikten og analysene bruker vi sammen til forbedring og målretting.
Vi ønsker gjerne at du bidrar med ideer og videreutvikling.
Vi synes det er gøy om du elsker å lære mer, er nysgjerrig, følger med, og undersøker og finner muligheter som øker Sentralens rekkevidde i sosiale medier.
Dette er Sentralen
Sentralen ligger midt i Oslo sentrum, og er et allsidig arrangements- og kulturhus i de fantastiske, historiske lokalene til Christiania Sparebank.
Det er Sparebankstiftelsen Dnb som eier oss og bygningene. Vi er en administrasjon på 18 årsverk som driver Sentralen. Administrasjonen er delt i tre team som jobber innenfor salg og booking, produksjon, og markedsføring og kommunikasjon. Vi i administrasjonen bidrar også som vertskap, med vertskaps- og produksjonsoppgaver i den daglige driften.
Siden 2016 har vi leid ut arrangementslokaler, scener, saler, produksjonsrom, prøvelokaler, studio, podcaststudio, en takterrasse og flere møterom til alle typer arrangementer og møter. Alle kan leie lokaler hos oss, og mange av leietakerne arrangerer publikumsarrangementer. Noen leietakere får reduserte priser gjennom våre utleieordninger. Programmet her på Sentralen oppdateres hele tiden med konserter, teater, festivaler og alle slags andre arrangementer. Vi har hundrevis av arrangementer og aktiviteter for barn og unge hvert år.
I 2024 hadde vi rett over 4500 store og små bookinger av lokalene våre.
Vi kan gjøre alle typer digitale produksjoner i studioet vårt, og i alle de andre lokalene. Alt det tekniske utstyret vårt er av høy kvalitet.
Hos oss er det også kontorfellesskaper for organisasjoner som jobber innenfor kulturproduksjon og samfunnsinnovasjon fordelt på fire etasjer.
Sentralenmat AS driver kafeen, restaurant Hitchhiker og takterrassen i bygningen. I tillegg leverer de catering til alle arrangementene.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder
- Daglig drift og ansvar for Sentralens sosiale medier – Facebook Instagram, TikTok og Pinterest:
- Administrering av kontoer
- Planlegging og produksjon av innhold: tekst, bilder og video og gjerne grafisk design/illustrasjoner
- Planlegge, utforme og publisere kampanjer og annonser
- Analysere og overvåke rekkevidde, engasjementet og veksten
- Øke Sentralens synlighet og konvertering
- Besvare og respondere på henvendelser
- Besvare generelle kundehenvendelser på e-post og telefon
- Kontakt og samarbeid med eksterne arrangementskalendre
- Skrive og publisere pressemeldinger, og overvåke medieomtale
- Bidra til utvikling og forbedring av markedsførings- og kommunikasjonsarbeidet på Sentralen
- Planlegge, delta i og gjennomføre prosjekter og kampanjer i samarbeid med teamet
- Følge opp og gjennomføre tiltak i Sentralens kanalstrategi og markedsplan
- Bidra til varierte oppgaver i markedsføringsteamet
I stillingen vil du også bidra med vertskapsoppgaver i den daglige driften av Sentralen noen timer i uka.
Ønskede personlige egenskaper
- Kreativ,
- Engasjert og initiativrik,
- Kan jobbe selvstendig, liker å ta ansvar og er selvgående
- Strukturert og effektiv
- God formidlingsevne
- Har gjennomføringsevne og er pålitelig
Krav til utdanning og erfaring
- Relevant utdannelse på minimum bachelor-nivå
- Arbeidserfaring fra sosiale medier, digital markedsføring og/eller innholdsproduksjon
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Svært god skriftlig fremstillingsevne på norsk, og på engelsk
- Erfaring fra Meta Business Suite (og gjerne Google Ads, Google Analytics og lignende verktøy)
- Erfaring med Adobe-pakken, Canva eller lignende, og redigeringsverktøy som InShot eller tilsvarende er ønskelig
Vi tilbyr
- Et veldig godt arbeidsmiljø
- Tilrettelegging for faglig utvikling
- Lønn etter avtale
- Veldig gode forsikringsvilkår og pensjonssparingavtaler
Spørsmål til stillingen
Har du spørsmål rundt stillingen kan du spørre leder for Marked & Kommunikasjon Rikke Haakenstuen
Epost: rikke@sentralen.no
Mobil: 48 21 11 40
Du sender søknad og CV hit
Søknad og CV sendes til soknad@sentralen.no
Søknadsfrist: 1. juli 2025
Om stillingen
Oppstart 1. oktober 2025
Varighet: 1. oktober 2025 – 30. september 2026
Stillingen er 100%

.jpg)
.jpg)