Her er vi som jobber på Sentralen

Ta kontakt hvis du lurer på noe. Du kan sjekke ut og leie våre lokaler her, og du finner det meste om hva som skjer på Sentralen på nettsiden vår. Her finner du pressebilder av Sentralen.

Martin Eia-Revheim

– Hussjef

Martin har ledet utviklingen og byggingen av Sentralen og bidratt til å sette laget av arkitekter, prosjektledere, leverandører og ikke minst Sentralen administrasjon. Martin har overordnet ansvar for innhold, folk og penger på Sentralen.

Han er utdannet sosionom. Denne utdanningen har han fått bruk for som leder i kulturfeltet, blant annet som grunnlegger av jazzklubben Blå, festivalsjef for Kongsberg Jazzfestival, direktør for Kringkastingsorkesteret og direktør i Norsk Musikkinformasjon.

Som de fleste andre organisatorer i norsk kulturliv har Martin hatt ambisjoner om et liv som utøvende kunstner. Han skulle egentlig bli trommis.

Vilde Frafjord Strømsvåg

– Bookingkoordinator +47 22 47 25 25

Vilde jobber med booking og utleie av Sentralens saler. Hun har omfattende erfaring med konsert- og festivalavvikling fra blant andre Øyafestivalen, Kongsberg Jazzfestival, Ultimafestivalen og på Vulkan Arena.

Vilde har studert Kultur og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo og Prosjektledelse Kultur på NISS (Westerdals ACT).

Ønsker du å booke en sal? Se her

Ønsker du å reservere et møterom? Se her

Rikke Haakenstuen

– Møteromskoordinator +47 22 47 25 20

Rikke er ansvarlig for utleie av Sentralens møterom. Hun bistår også i arbeid med fakturering, og fakturaspørsmål tilknyttet utleie. Hun har lang erfaring fra kundesenter og saksbehandling. 

Rikke begynte å jobbe som utfluktsguide for nordmenn i flere land i Europa, blant annet Irland, Ungarn, Østerrike og Polen i 2001. Hun er autorisert Osloguide, og i tillegg til å jobbe på Sentralen er hun guide i Oslo og reiseleder for turister i Norge. 

Rikke har studert fag innenfor event-management ved University of Technology i Sydney, i tillegg til fag innen bl.a. organisasjonsatferd- og ledelse på Handelshøyskolen BI.

Ønsker du å reservere et møterom? Se her

Per Mejlænder Brynning

– Kommunikasjonsansvarlig +47 992 37 227

Per har hovedansvar for presse, sosiale medier, nyhetsbrev, innhold på nettsider og annen ekstern kommunikasjon.

Han har vært produsent i Sentralen siden 2013 med ansvar for drift av Sentralens pilotprosjekt i Skippergata, i tillegg til koordinering av Sentralens nettsider, visuelle profil og dokumentasjon av prosjektet.

Per har erfaring fra jobber i bl.a. Festspillene i Bergen og som kultursjef i Studentersamfunnet i Bergen. I 2010 var han medlem av 17. mai-komiteen i Bergen, og i 2011 grunnla han debattforeningen Kulturutvalget i Lillehammer. Han har studert historie og kulturfag ved Universitetet i Bergen og kulturprosjektledelse ved Høgskolen i Lillehammer.

Ønsker du å motta Sentralens nyhetsbrev? Registrer deg her!

Robert Hörnfeldt

– Arrangements- og møteleder

Robert er hovedansvarlig for å koordinere alle arrangementer, aktiviteter og ressurser ved bruk av Sentralens arrangementssaler, produksjons- og møterom. Robert kom til Sentralen fra stillingen som kurs- og konferansesjef på Quality Hotel 33 i Oslo.

I tillegg til mange år i hotell- og konferansebransjen har han vært scenesjef for Miniøya, og vært gitarist og sanger i bandet Chitty Chitty Bang Gang og bassist i Seven Doors Hotel. Siden 2012 var han også med i en teknisk brukergruppe for Sentralen som sammen med prosjektledelsen, arkitektene og entreprenørene kartla og utarbeidet Sentralens tekniske profil. Han er utdannet lydtekniker fra NISS med spesialisering i studioproduksjon.

Lasse Baklien

– Teknisk leder

Lasse sørger for å utstyre Sentralen med det som trengs av lyd, lys og annet teknisk utstyr til Sentralens produksjonslokaler. Han er hovedansvarlig for teknisk drift tilknyttet arrangementer.

Før han kom til Sentralen i 2015 jobbet han som selvstendig næringsdrivende lydtekniker og turnémanager for Datarock, Ingrid Olava, Jaga Jazzist, Bugge Wesseltoft og en rekke andre artister. Han har også vært systemtekniker på konsertsteder som Rockefeller, Parkteatret og Mono, og trommeslager i bandene Lukestar, Seven Doors Hotel, Chitty Chitty Bang Gang og Datarock.

Alf-Magnus Reistad

– Økonomi- og driftsleder

Alf Magnus har siden 2014 jobbet med å bygge opp Sentralens organisasjon og har hovedansvar for husets økonomi og drift. Alf Magnus kom fra jobben som avdelingsleder for hustjenester i NRK, der han også har fungert som kultursjef og har vært redaksjonssjef for musikk.

Tidligere har han blant annet arbeidet som prosjektleder og orkesterregissør i Oslofilharmonien, og på fritiden er han administrativ leder for Hardanger Musikkfest. Han er utdannet bratsjist fra Østlandets musikkonservatorium og Guildhall School of Music and Drama i London.

Therése Selvaag Smerud

– Arrangementskoordinator

Therèse er arrangementsansvarlig for Marmorsalen, Hvelvet og Produksjonsrom 1, 2 og 3. Hun er prosjektleder for ungdomskursprogrammet Blanke Ark og har vært koordinator for kunstutsmykningen av Sentralen.

Therèse har tidligere jobbet som kunstformidler i Kulturbyrået Mesén og som rammemaker og gallerimedarbeider. Hun var med å grunnlegge Studentfilmfestivalen på Lillehammer i 2011 og har vært produksjonsmedarbeider på en rekke studentproduksjoner ved Den Norske Filmskolen. Therèse har studert motedesign ved Esmod Oslo og kunsthistorie og kulturprosjektledelse på Høgskolen i Lillehammer.

Emma Damskau

– Arrangementskoordinator

Emma er arrangementsansvarlig i Vinterhagen, Gymsalen og Forstanderskapssalen. I tillegg er hun koordinator for en av Sentralens programserier for barn, unge og profesjonelle danseutøvere, Soul Sessions Oslo.

Emma har blant annet jobbet som dansepedagog og koreograf på Lillehammer og Gjøvik Dansesenter og freelance som utøvende danser og prosjektleder. Hennes siste engasjement var som produksjonsleder for TV-serien Latter Live sesong 2 på NRK1. I tillegg til å være utøvende danser på fritiden jobber hun med å etablere Sentralen som en samlende arena for det urbane dansemiljøet i Oslo. 

Emma er utdannet kulturprosjektleder ved Høgskolen i Lillehammer.

Nicolai Åsend

– Driftskoordinator

Nicolai har jobbet på Sentralen siden åpningen i 2016 og kjenner alle husets hjørner og rom. Han er ansvarlig for vedlikehold og drift av bygningene som utgjør Sentralen. I tillegg jobber han med arrangementsavvikling og som teknisk medarbeider for alle saler.

Nicolai har en variert bakgrunn som har gitt erfaringer som kommer godt med i driften av et allsidig kulturhus. I perioden 2005-2007 tjenestegjorde han som kanonkommandør i marinens 22. MTB-skvadron langs kysten av Libanon, hvorav siste året som en del av FN-styrken UNIFIL 2. I tillegg har han arbeidserfaring som riggmann på byggeplass og flere år som servitør på restaurant på Aker brygge.

Han har spilt trommer i metalband og er utdannet interiørarkitekt fra Griffith College i Dublin.

Kristina Walsøe

– Driftskoordinator

Kristina har jobbet på Sentralen siden åpningen i 2016 som hovedansvarlig for husets resepsjon, i tillegg til ansvar for vedlikehold og drift av bygningene. Hun arbeider også med arrangementsavvikling og publikumsservice.

Kristina har mangeårig bakgrunn med salg, service og arrangementer som medarbeider på utallige festivaler rundt om på østlandet. Hun har også ledet oppstart og åpning av et titalls plate- og spillbutikker over hele Norge, i tillegg til å ha vært butikksjef for flere av Free Record Shops filialer i Oslo.